×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از داروی «لیورسیل» در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، جعفر میرفخرایی، دبیرانجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی در مراسم رونمایی از داروی گیاهی لیورسیل که در پژوهشکده گیاهان دارویی مجتمع تحقیقاتی هلجرد با اشاره به اینکه صنعت داروهای گیاهی در آسیا فعال تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است، اظهار کرد: هند، سریلانکا، تایلند و کره جنوبی و ایران از جمله کشورهای آسیایی هستند که در این زمینه پیشرفت های خوبی به دست آورده اند.

وی افزود: در ابتدای فعالیت این انجمن تنها پنج کارخانه تولید داروی گیاهی در ایران فعالیت می کرد اما امروز پس از گذشت ۱۰ سال، ۹۳ کارخانه دراین حوزه فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول تعداد گیاهان دارویی موجود در کشور را هزار و ۷۴۳ گونه اعلام کرد و گفت: این تعداد داروی گیاهی دارای پروانه تولید بوده و همه آن‌ها از طریق داروخانه‌ها در دسترس مردم است.

میرفخرایی به سهم داروهای گیاهی در بازار دارویی کشور اشاره کرد و گفت: سهم داروهای گیاهی از سه دهم درصد به حدود پنج درصد رسیده که این موفقیت بزرگ و نشان دهنده علاقه مردم به مصرف این گونه داروهاست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی در پایان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر سازمان غذا و دارو حمایت مطلوبی از تولیدکنندگان داروهای گیاهی کرده است که این مهم مشوقی برای تولید کنندگان این حوزه به شمار می‌رود.

در ادامه این مراسم رییس پژوهشکده گیاهان دارویی مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی گفت: پاسخگویی و مسوولیت پذیری، صداقت و جامعه نگری و نگرش جهانی ویژگی شرکت‌های بزرگی است که سابقه طولانی در بازارهای جهانی دارند.

شمس علی رضازاده افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی با بهره گیری از این ویژگی‌ها توانسته به جایگاه قابل قبولی برسد.

وی بیان کرد: تلاش پژوهشگران پژوهشکده گیاهان دارویی باعث شده تا امروز از دارویی رونمایی کنیم که می تواند تاثیربسزایی در کنترل دیابت و درمان بیماری های التهابی کبد و کبد چرب داشته باشد.

رضازاده گفت: داروی لیورسیل بر قند خون بیماران دیابتی نوع دوم کاندیدای انسولین درمانی مراجعه کننده به کلینیک غدد بیمارستان بقیه الله (عج) بر روی ۶۰ نفر از بیماران دیابتی نوع دو به مدت دو ماه کپسول ۲۰۰ میلی گرمی داروی گیاهی سیلیمارین سه بار در روز تجویز شد که نشان داد سطح قند خون ناشتا را ۱۹ درصد، سطح قند خون دو ساعته را ۲۳ درصد، سطح کلسترول خون را ۱۸ درصد، سطح تریگلیسیرید را ۲۴ درصد و سطح آنزیم‌های کبدی را ۱۵ درصد کاهش داده است.

وی در پایان گفت: اجزای این فرآورده دارویی شامل هر کپسول حاوی ۳۰۰ میلیگرم عصاره خشک بذرگیاه خار مریم معادل با ۲۴۰ میلی گرم سیلیمارین است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.