×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید داروی درمان زخم با استفاده از گیاه ابوخلسا

ابوخلسا، داروی زخم پای دیابتی

داروی گیاهی زخم پای دیابتی از گیاه ابوخلسا یا هواچوبه تولید شده و به نام پماد ابوخلسا یا کرم ابوخلسا و همچنین پد ابوخلسا شناخته می شود.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر علیرضا خسروی در دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که در بیمارستان میلاد در سالن اجتماعات دکتر غرضی برگزار شد گفت: اینکه یک زخم وقتی می‌خواهد شروع به ترمیم کند فازهای مختلفی را طی می‌کند و سلول‌های مختلفی در این روند تاثیر و دخالت دارند.

وی در ادامه گفت: با تولید یک داروی صد درصد گیاهی از ابوخلسا که از ۳۰ جزء گیاهی تشکیل شده است توانسته‌ایم در درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و زخم بستر تحول جدیدی به وجود آوریم.

این ایمونولوژیست تصریح کرد: این داروی گیاهی نوترکیب تاییدیه وزارت بهداشت را دریافت کرده و در حال حاضر در درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده می‌شود که از طب سنتی کشورمان گرفته شده است.

وی بیان کرد: اسم این داروی گیاهی ابوخلسا است که هم به صورت پماد و هم پد در دسترس بیماران قرار دارد و این دارو در شرکت دارو و درمان سلفچگان ساخته شده است.

کشف تاثیرات مثبت مواد طبیعی در بهبود زخم افراد دیابتی

در ادامه دکتر گلناز گودرزی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات اصلی در بیماران دیابتی عدم بهبود زخم یا اختلال در روند بهبود آن به ویژه در اندام‌های تحتانی مانند پا است، گفت: ۱۵ تا ۲۵ درصد افراد دیابتی در سراسر طول زندگی خود با این مشکل مواجه شده که منجر به قطع اندام و عمل آمپوتاسیون می‌شود.

این کارشناس ارشد بیوشیمی بالینی دانشگاه بابل اظهار کرد: به دلیل هزینه‌های بسیار بالای درمان برای این بیماران، استفاده از مواد طبیعی به دلیل امن و ارزان بودن بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل اثر این مواد طبیعی را بر روی رت‌های دیابتی مورد بررسی قرار داده و آزمایش‌های ماکروسکوپی، میکروسکوپی و بافت شناسی انجام و مشاهده شده که این عصاره‌ها می‌توانند بر روی عوامل موثر در روند بهبود اثر مثبت داشته باشند و می‌توان این مواد را به عنوان یک wound healing agent معرفی کرد.

گودرزی در پایان گفت: تاکنون هیچ دارو و روشی پیدا نشده است که دیابت و عوارض آن را به طور کامل بهبود بخشد.

  1. سلام

    سلام سی و چهار هزار تومن گرفتم همین حالا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.