×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاه اجمالی به کارنامه گیاهان دارویی کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم, غلامرضا امین دکترای فارماکوگنوزی اظهار داشت: تنوع گونه‌های گیاهی بسیار باارزش در ایران موجب  پیشرفت صنعت گیاهان دارویی در سال‌های اخیر شده است.

به‌گفته وی پیشرفت‌های چشمگیر تحقیقات پایه‌ای و کاربردی، تولید بذر و نهال، کشت، برداشت، آماده سازی و فرآوری‌های صنعتی در زمینه تهیه اسانس از مهمترین مسائلی است که در صنعت گیاهان دارویی رخ داده است.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: همچنین تولید عرقیات، عصاره‌ها، تولید فرآورده‌های غذایی، تولید داروهای انسانی و دامی، تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و داروهای طب سنتی با به‌کارگیری انواع گیاهان دارویی در سال‌های گذشته و خصوصاً دهه معاصر، قابل ستایش است.

امین خاطرنشان کرد: تدوین قوانین و مقررات توانمند و نیز ایجاد صندوق‌های حمایت کننده در زمینه صنایع مرتبط با گیاهان دارویی و خصوصاً ایجاد ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی از نقاط درخشان در کارنامه گیاهان دارویی کشور هستند.

وی ابراز کرد: بررسی آنچه در گذشته اتفاق افتاده و نقاط مثبت و منفی آنها و چشم‌انداز آینده‌ای که در سال ۱۴۰۴ در دست ترسیم است, بیانگر چالش‌هایی است که باید برای راه‌حل‌یابی آنها، بیندیشیم، راهکار بیابیم و آنچه را لازم است انجام دهیم.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: گیاهان دارویی و داروهای گیاهی زنجیره بسیار وسیعی است که به آموزش کارشناسان قوی نیاز دارد که بتوانند در این زمینه فعیت‌های گسنرده برای ترویج این صنعت داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.