×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فلفل و طول عمر؟!

لو کی اپیدومیولوژیست مدرسه‌ی سلامت عمومی دانشگاه هاروارد و همکارانش در تحقیقی نشان داده اند یک دُز روزانه‌ی فلفل، ممکن است نقش موثری در سلامت شما داشته باشد.

فلفل قرمز - افزایش میل جنسی

در این تحقیق از تقریبا نیم‌میلیون داوطلب چینی که بین ۳۰ تا ۷۹ سال سن داشتند، استفاده کرده اند.سپس از آن‌ها درباره‌ی وابستگی‌شان به غذاهای تند پرسیدند و بعد وضعیت سلامتی هر کدام را برای مدت هفت سال زیر نظر گرفتند. بعد از کنترل و حذف عواملی همچون اعتیاد به سیگار و وضعیت درآمدی، محققان دریافتند که ریسک مرگ در آن‌هایی که دو یا سه بار در هفته غذای تند مصرف می‌کنند، ۱۰ درصد کمتر از کسانی است که از خوردن غذای تند امتناع می‌ورزند.

به طور کلی ریسک مرگ کسانی که هر روز فلفل مصرف می‌کنند۱۴ درصد کمتر است. این نتیجه در مورد هر دو جنس زن و مرد صدق می‌کند و تفاوت جنسیت، آن را تغییر نمی‌دهد.البته این مطالعه، رابطه‌ی علت و معلولی این نتایج  را ثابت نمی‌کند و توضیح نمی‌دهد که چطور این رابطه وجود دارد.در عین حال، این محقق به هیچ عنوان شروع یک رژیم پر از فلفل را توصیه نمی‌کند، بخصوص کسانی که دچار عارضه های گوارشی هستن بهتر است روی به رژیم غذایی تند نیاورند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.