×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سند ملی گیاهان دارویی روی میز ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای سید فرهنگ فصیحی، رییس دفتر ترویج و اطلاع رسانی ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: موضوع گیاهان دارویی و طب سنتی از اولویت های سطح الف نقشه جامع علمی کشور است.

وی افزود مطابق سند جامع علمی کشور، اولویت ها به سه سطح الف، ب و ج تقسیم شده اند. اولویت الف به معنای آن است که حصول اطمینان از رشد و شکوفایی این اولویت، نیازمند توجه، هدایت و پشتیبانی در سطوح کلان مدیریتی کشور است.

آقای فصیحی گفت: در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی راهبردها، اهداف کلان، سیاست ها و چشم اندازها در این حوزه مطابق نیاز کشور پیش بینی می شود.

رییس دفتر ترویج و اطلاع رسانی ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه امروز بخش اول سند پیش نویس، به تصویب ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور رسید، گفت: تصویب نهایی سند در ستاد، به منزله تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی و به این ترتیب به عنوان سند ملی برای دستگاه های متولی لازم الاجرا خواهد بود.

وی ارایه گزارش عملکرد ستاد ملی توسعه زیست فناوری با توجه به سند ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور کار دیگر جلسه امروز اعلام کرد و گفت: این ستاد گزارش خود را درباره پیشرفت اجرای سند و دستیابی به اهداف و محقق شدن راهبردهای آن برای توسعه بیوتکنولوژی در کشور به اعضا ارائه داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.