×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایراس، بسیاری از روس‌ها از جمله پزشکان، در مورد طب سنتی روسی و گیاهان دارویی آگاهی دارند. محبوب‌ترین گیاهان دارویی در طب سنتی روسیه عبارتند از سیر، خردل، مخمر آبجو سنت جان، بابونه، اوکالیپتوس، سنبل، گل مریم، نعناع، گل همیشه بهار فرز، برگ گزنه سوزش و قره قاط.

 

سیر

اگر در هنگام ورود به خانه روسی و یا حتی دفتر کار، بوی قوی سیر خام به مشامتان رسید، انتظار نداشته باشید که ابن بو حتماً از آشپزخانه باشد یا این که کسی در حال خوردن سیر باشد زیرا بوی سیر خام در یک خانه یا دفتر کار روسی معمولاً نشان‌دهنده این است که شخصی بیمار شده است. طب سنتی روسی سیر را راه جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و ویروس‌ها می‌داند. وقتی یکی از افراد خانواده به یک بیماری واگیردار مبتلا می‌شود؛ بقیه افراد با قرار دادن قطعات سیر خام در فضا از خود در برابر ابتلا به آن بیماری محافظت می‌کنند. بیشتر مردم روسیه باور دارند که مواد سازنده سیر قابلیت از بین بردن بیماری‌ها و کشتن ویروس‌ها، حتی ویروس‌های قوی مانند آنفولانزا را دارند.

درمان با سیر یکی از محبوب‌ترین و موثرترین درمان‌ها در طب سنتی روسیه است. در زمان‌هایی از سال که آنفولانزا شایع می‌شود، بعضی والدین روسی که به طب سنتی روسی عقیده دارند؛ یک قطعه سیر در جیب فرزندان خود قرار می‌دهند تا او را در برابر ابتلا به این بیماری محافظت کنند. همچنین در فصول سرد سال مردم روسیه میزان سیر موجود در برنامه غذایی خود را افزایش می‌دهند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نمایند. مانند مردمان بسیاری از کشورهای دیگر و به خصوص کشورهای شرقی، مردم روسیه به طیف گسترده‌ای از درمان‌های طب سنتی اعتقاد دارند و تا حد زیادی از داروهای گیاهی و روش‌های درمانی طب سنتی استفاده می‌کنند.

 

گیاهان دارویی

جوشانده مخمر آبجو سنت جان برای درمان سرماخوردگی، مشکلات معده، بیماری‌های پوستی و بیماری کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نعناع و سنبل برای درمان مشکلات سیستم عصبی استفاده می‌شوند و بابونه با داشتن خصوصیات ضدعفونی‌کننده شناخته شده است و از این رو برای درمان گلو درد و اسهال مفید می‌باشد و گزنه برای بند آوردن خونریزی استفاده می‌شود و جوشانده آن هم برای تقویت مو توصیه می‌شود. گل همیشه بهار فرز به عنوان یک گیاه موثر در برابر آلرژی‌های پوستی به ویژه آلرژی‌های نوزادان و بچه‌های کوچک شناخته شده است. اگر کودکی دارای مشکلات پوستی باشد به مادر او توصیه می‌شود با جوشانده گل همیشه بهار فرز او را حمام کند. برگ کلم تازه برای اثر ضد التهابی خود شناخته شده است.

 

خردل

آرد خردل از موادی است که در طب سنتی روسی کاربرد گسترده و مهمی دارد. از نظر متخصصین طب سنتی روسی، وقتی کسی دچار سرفه‌های مکرر و شدید می‌شود، استفاده از مشمع خردل برای او چاره ساز است. مشمع خردل به تکه‌های کوچک کاغذ پوشش داده شده با یک لایه از آرد خردل گفته می‌شود. مشمع خردل را می‌توان در اکثر داروخانه‌های روسیه پیدا کرد. در پزشکی سنتی روسی از مشمع خردل برای تسریع جریان خون و گرم کردن بیمار استفاده می‌شود. مشمع خردل را ابتدا در آب بسار داغ خیسانده و سپس به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پشت و قفسه سینه فرد مبتلا به سرفه قرار می‌دهند. در طول مدت انجام درمان بیمار باید با پتو گرم نگه داشته شود و پس از اتمام کار هم باید به مدت طولانی (برای مثال از شب تا صبح) در بستر گرم بماند تا گرمای بدن او که در واقع با مشمع خردل ایجاد شده است، از دست نرود. بسیاری از مردم روسیه چنان به این روش اعتقاد دارند که در مورد کاربرد مفید آن قسم یاد می‌کنند.

 

شیر و عسل

یکی دیگر از روش‌های رایج و محبوب طب سنتی روسیه در برابر سرماخوردگی، نوشیدن شیر گرم با عسل و کره هر شب قبل از خواب است. از نظر روس‌ها اگر کسی مریض شده است، سرماخورده است و گلودرد دارد و یا سرفه می‌کند، نوشیدن شیر گرم برای بهبود او ضروری است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.