×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، حمید‌ خزائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه عملیات جنگل‌کاری تنها منوط به یک هدف نیست، اظهار داشت: یکی از اهداف جنگل‌کاری، افزایش پوشش گیاهی در راستای مقابله با از بین رفتن خاک است.

وی یکی دیگر از اهداف جنگل‌کاری را جلوگیری از فرسایش خاک و سیل‌خیز‌ شدن مناطق دانست و اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق اهداف جنگل‌کاری، ایجاد پارک‌های جنگلی در محدوده‎های خارج از شهر است.

کارشناس جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه حفظ ذخیره ژنی گیاهان از اهداف دیگر است، جنگل‌کاری را در جلوگیری از افزایش ریزگردها نیز دارای تأثیر بسیاری دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش از کاشت ۵۰ هکتار گیاه دارویی در استان خبر داد و آن را در کاهش ریزگردها تأثیرگذار دانست.

خزائی در ادامه کاشت گیاهان دارویی را با هدف تقویت درآمد روستاییان و کاهش فشار از روی گونه‌های ژنتیکی و فقیر این دسته از گیاهان دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی تصریح کرد: در عملیات جنگل‌کاری کاشت درخت تنها عواید طبیعی ندارد بلکه در حوزه اقتصادی نیز می‌توان فعالیت کرد و با کمک به طبیعت در حوزه اقتصاد نیز پیشرفت داشت.

کارشناس جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با مشخص کردن محدوده کاری این اداره کل در اجرای عملیات جنگلداری، جنگل‌کاری و ایجاد پارک‌های جنگلی بیان داشت: محدوده کاری این اداره خارج از محدوده شهرنشینی و کاملاً در دشت‌های اطراف استان است.

وی در ادامه از موضوع کاشت درخت در دشت‌های همدان سخن راند و گفت: سعی شده از این پس کاشت درختان در کنار جاده انجام نشود و به قسمت میانی دشت‌ها انتقال داده شود تا در تقویت اکوسیستم‌های طبیعی تاثیرگذار باشد.

خزائی با بیان اینکه عملیات جنگل‌کاری فقط به بحث کشت خلاصه نمی‌شود افزود: جنگل‌ها پس از کشت نیاز به نگهداری، آبیاری و حفاظت دارند که هر کدام از این مراحل نیازمند تامین بودجه است.

وی گفت: توان اداره در همه حوزه‌های منابع طبیعی به اندازه میزان بودجه اختصاص داده شده از سوی دولت است، از این رو برای افزایش جنگل‎های استان و پیشبرد اهداف منابع طبیعی با اداراتی که مشتاق به همکاری در این زمینه هستند همکاری لازم انجام می‌شود تا بتوان در این امر نیز به صورت مشارکتی وارد کار شد.

کارشناس جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: آمادگی لازم برای همکاری با نهادها را داریم به طوری که نهال‌های مختلف را با هزینه کمتری در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.