×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جهت ساماندهی عطاری‌ها باید این مراکز از زیر نظارت اتاق اصناف خارج شده و ارائه مجوز و نظارت بر آنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شود.

قباد محمدی افزود: بسیاری از عطاری‌های سطح شهر فاقد مجوز بوده و در بسیاری از آنها در کنار عرضه گیاهان دارویی، انواع و اقسام دارو نیز عرضه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بعضا عطاری‌ها در کار پزشکی مداخله کرده، دارو تجویز می‌کنند و یا تزریق و حجامت انجام می‌دهند، گفت: عطاری‌ها تنها مجاز به عرضه گیاهان دارویی هستند.

وی افزود: همچنین تجویز برخی گیاهان دارویی در موارد منع مصرف داشته و مصرف نابجای آنها می‌تواند عوارضی را برای مصرف‌کننده به دنبال داشته باشد و لازم است صاحبان عطاری‌ها اطلاعات لازم را در خصوص میزان و نحوه مصرف این گیاهان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک تصمیم در سطح کلان کشور لازم است تا عطاری‌ها را از زیر نظارت اصناف خارج کرده و نظارت و دادن مجوز به این اماکن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شود تا بتوان آموزش‌های لازم را به صاحبان این صنوف ارائه و بازدید و نظارت‌های بهداشتی بر آنها را تشدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.