×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه دهندگان خدمات طب سنتی در کشور ساماندهی می شوند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر محمود خدادوست در حاشیه همایش ملی- تخصصی گیاهان داروئی و طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: آیین نامه ای در وزارت بهداشت در حال تصویب است که به موجب آن ارائه دهندگان خدمات طب سنتی در تمام بخشها شامل فرآورده های طبیعی، طب سنتی و خدمات درمانی، ساماندهی می شوند.

وی زمان تصویب این آیین نامه در وزارت بهداشت را بهار سال آینده پیش بینی کرد و افزود: براساس این آیین نامه افرادی که تمایل به ارائه خدمات درمانی دارند لزوما باید پزشک باشند و در آزمون اطلاعات پایه ای وزارتخانه که مرتبط با طب سنتی است، پذیرفته شوند و پس از پذیرش نیز مجاز به ارائه خدمات محدود و مشخصی هستند.

خدادوست در باره افراد غیرپزشکی که در کشور اقدام به برپایی فروشگاه های گیاهان دارویی یا ارائه خدمات طب سنتی می کنند، ادامه داد: اقدام هر فرد غیرپزشکی که در امر درمان مردم دخالت کند، طبق قوانین جاری مملکت تخلف محسوب می شود.

وی بیان داشت: البته از تجارب افرادی که دانش و تجربه بالایی در زمینه طب سنتی دارند در دانشکده های طب سنتی بهره گرفته می شود.

محمود خدادوست در ادامه با بیان فعالیت دانشکده های طب سنتی در هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور از راه اندازی این دانشکده در سه دانشگاه علوم پزشکی دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود: وزارت بهداشت درصدد تاسیس دانشکده های طب سنتی در دانشگاه های ده گانه و مادر علوم پزشکی کشور است که تاکنون این دانشکده ها در دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، شاهد، تهران، بابل و یزد راه اندازی شده و در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و یکی از دانشگاه های نیروهای مسلح نیز در دست راه اندازی است .

خدادوست همچنین از اجرای مصوبه وزارت بهداشت در زمینه مدیریت و اداره تعالی طب سنتی زیرنظر روسای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد وگفت: با اجرای این مصوبه، دفتری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با هدف ساماندهی خدمات طب سنتی و اجرای سیاستهای وزارتخانه در این زمینه دایر می شود .

به گفته وی، با راه اندازی این دفتر، هرگونه ارائه خدمات طب سنتی زیر نظر و با مدیریت روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام می گیرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.