×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت فرآوری گیاهان دارویی هرمزگان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، منطقه‌ی هرمزگان، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس «ناصر حیدری‌پور» با اشاره به گیاهان دارویی مورد کشت در هرمزگان که شامل آلوئه‌ورا، حنا، گل محمدی هستند، افزود: این گیاهان دارویی از عمده گیاهانی هستند که به‌صورت احداث باغ، مورد کشت قرار می‌گیرند و سایر گیاهان دارویی شامل آویشن، مریم گلی(کلپوره)، مور تلخ و مورخوش، هندوانه ابوجهل و بابونه نیز در اقلیم مناسب استان در ارتفاعات رشد و برداشت می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون گیاهان داروی مانند آلوئه‌ورا با سطح زیرکشت حدود ۱۰۰ هکتار و تولید ۸۰۰ تن، حنا با سطح زیر کشت ۴۰ هکتار و تولید برگ خشک ۸۰ تن، گل‌محمدی با سطح زیرکشت ۲۰ هکتار و تولید ۴۰ تن گل خشک زیرکشت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت وجود سرمایه‌گذاری در صنعت فرآوری گیاهان دارویی، کمک‌های سازمان جهاد کشاورزی شامل واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات کم‌بهره و صدور مجوزهای قانونی همکاری لازم را در جذب سرمایه‌گذار بکار می‌گیرد و از این طرح‌ها با اولویت استقبال می‌کند.

حیدری‌پور با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی کارخانه تولید کمپوت و آبمیوه آلوئه‌ورا و برگ خشک گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح برای ۲۹ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

وی افزایش کمیت و کیفیت تولید محصول برگ و ژل گیاه آلوئه‌ورا، برگ خشک و حنای تولیدی با کیفیت مناسب به‌علت وجود اقلیم مناسب، داشتن حداقل هزینه تولید(نسبت به استان‌های سردسیر)، وجود بستر لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تولیدی در دیگر گیاهان دارویی، عدم رقابت سایر سرمایه‌گذاران از مزیت‌های کشت گیاهان دارویی در استان هرمزگان برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.