×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران؛دکترمحمدحسن عصاره ری ،دبیر ستاد توسعه فناوری علوم گیاهان دارویی و طب سنتی با تاکید برحمایت از کارهای گروهی در ستاد توسعه فناوری علوم گیاهان دارویی و طب سنتی اظهار داشت:‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از شبکه ملی آزمایشگاهی گیاهان دارویی حمایت کرده است تا بدین وسیله همه آزمایشگاه‌ها را در تمام کشور به هم متصل تا محققان و دانشجویان بتوانند از این امکانات به خوبی بهره مند شوند.

*ثبت حدود ۶۰۰ دارو و فراورده طبیعی

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ثبت و صدور پروانه تولید برای برخی از گیاهان دارویی ادامه داد:در تلاش هستیم،سرعت رشد ثبت گیاهان دارویی را بالا ببریم که البته به این هدف تا اندازه ای دست پیدا کرده ایم. تا پیش از سال ۸۴ حدود ۲۰۰ داروی ثبت شده در وزارت بهداشت و درمان داشتیم که این رقم در حال حاضر به حدود ۵۹۰ دارو و فراورده طبیعی ثبت شده رسیده است که با اخذ پروانه ساخت هم اکنون وارد چرخه اقتصادی کشور شده اند.

وی با تاکید براینکه در توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی از سیستم استانداردسازی اسانس های گیاهان دارویی حمایت شده است،خاطر نشان کرد:برای بعضی از گیاهان، استاندارد تعریف کردیم تا برای قانونگذاری، نظارت و ارزیابی در داخل مورد استفاده قرار گیرد و همچنین در زمینه صادرات که استانداردهای ویژه ای را طلب می کند، نیز موفق تر عمل کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره تشکیل کارگروه های تخصصی در این ستاد خاطرنشان کرد:با تشکیل این کارگروه ها امیدواریم بتوانیم سیاست های راهبردی را برای رسیدن به اهداف این صنعت در سطح ملی دنبال کنیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.