×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دقایق پایانی مراسم اهدای جوایز مسابقه است. همه برنامه‌‌نویسان مطرح موبایل، منتظرند تا ببینند کدام اپلیکیشن جایزه ویژه را برده است.

هرچه باشد، هم ۵۰میلیون‌تومان ارزش دارد و هم کلی اعتبار؛ جایزه ویژه است دیگر. برگزار‌کنندگان مسابقه، حتی یک بخش جداگانه هم برای اعطای این جایزه درنظر گرفته‌اند؛ با کلی سخنرانی و مقدمه‌چینی. لحظه موعود فرامی‌رسد. مجری مراسم، نام برنده را اعلام می‌کند. مجتبی اسماعیلی، در میان جمع کسی به یاد ندارد که نام او را قبلا شنیده باشد؛ یعنی بین همکاران برنامه‌نویس‌اش. سرها به این‌طرف و آن‌طرف می‌چرخد. ناگهان پیدایش می‌شود. گوشه‌ای از سالن نشسته و حالا دارد بلند می‌شود که برود و جایزه ویژه را دریافت کند. ۵۰میلیون‌تومان پول، با کلی اعتبار. تا قبل از اعلام نامش، کسی او را نمی‌شناخت اما حالا، خیلی از برنامه‌نویس‌ها می‌شناسندش.

  • یوزپلنگ به‌دنبال گل‌گاو‌زبان!

مهم‌ترین ویژگی‌ اپلیکیشن مجتبی اسماعیلی، همان موتور گرافیکی و زبان برنامه‌نویسی آن است که اسماعیلی، نام یوزپلنگ ایرانی را بر آن نهاده است. اپلیکیشن، یک بانک اطلاعاتی جامع درباره طب سنتی و گیاهان دارویی است؛ یعنی معرفی انواع گیاهان دارویی، کتابخانه تصاویر گیاهان، محصولات متنوع حاصل از فراوری گیاهان دارویی مثل عرقیات و دمنوش‌ها. همینطور در این نرم‌افزار، می‌توانید بیماری‌های گوناگون را در طب سنتی بشناسید. در کنار همه اینها که گفتیم، این اپلیکیشن یک ویژگی کاربردی دیگر نیز دارد آن‌ هم شبکه اجتماعی‌ای است که در آن درنظرگرفته شده است و به نوعی مکمل نرم‌افزار است، یعنی یک شبکه اجتماعی با محوریت طب سنتی و گیاهان دارویی که مهم‌ترین نقش آن، پویا کردن نرم‌افزار و تکامل تدریجی آن است.

هر کاربر در این شبکه اجتماعی، یک حساب کاربری دریافت می‌کند. این حساب‌های کاربری دسترسی‌های مختلف دارند. برای مثال اگر شما پزشک باشید، حساب کاربری کارشناس دریافت می‌کنید و می‌توانید ویژگی‌ها وخواص گیاهان دارویی را اصلاح کنید و یا یک ویژگی‌ تازه کشف شده به یک دارو اضافه کنید. همچنین می‌توانید بیماری‌های جدید و یا داروهای گیاهی تازه کشف شده را همراه با محل رشد به دیگران معرفی کنید.

مسابقه ایران‌موبی‌کد، در ۵ بخش برگزار شد. هر کدام از این بخش‌ها نیز، ۳ برگزیده داشتند. به نفرات اول، دوم و سوم این بخش‌ها، به‌ترتیب، ۳، ۲ و یک‌میلیون تومان جایزه اهدا شد. ۲ بخش دیگر نیز در این مسابقه بودند که رقابت را گرم‌تر کرده بودند. یکی بخش جایزه ویژه بود که جایزه‌ای به‌مراتب بیشتر داشت؛ یعنی ۵۰میلیون‌ تومان و دیگری هم بخش حقوقی بود که جایزه آن به سازمان‌های شرکت‌کننده در مسابقه اختصاص می‌یافت.

منبع: همشهری

       

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.