×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک کاردرمانگر با اشاره به نقش تأثیرگذار خانواده‌های افراد مددجو در درمان این افراد تأکید کرد: در برخی موارد ۸۰ درصد فرایند درمان بر عهده خانواده است.


 ملاحت اکبرفهیمی در گفت وگو با فارس، درباره نقش خانواده در درمان یک فرد نیازمند خدمات توانبخشی تصریح کرد: کاردرمانی فرایندی منوط به آموزش مراجعه‌کننده، خانواده وی و حتی جامعه است و در برخی موارد می‌توان گفت ۸۰ درصد درمان باید توسط خانواده فرد در خانه صورت گیرد.


وی درباره پوشش بیمه‌ای خدمات کاردرمانی نیز گفت: شرایط در حال حاضر در قیاس با سال‌های گذشته بسیار بهبود یافته است، چرا که بخشی از خدمات تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و امیدواریم تمام خدمات تحت پوشش قرار گیرند تا شرایط مساعدی برای افراد دارای ناتوانی در جامعه ایجاد شود.


اکبرفهیمی درباره تعداد درمانگران مورد نیاز برای افراد نیازمند توانبخشی افزود: یکی از ویژگی‌های علوم پزشکی این است که افراد و متخصصان باید به صورت تیمی با یکدیگر کار کنند؛ یعنی یک پزشک عمومی باید با متخصص علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، پرستار و غیره در ارتباط باشد.


این کاردرمانگر خاطرنشان کرد: کاردرمانی نیز مانند سایر رشته‌های پزشکی و مددجو باید توسط گروهی از کاردرمانگران یا متخصصان درمان شود، بنابراین این کار به صورت تیمی انجام می‌شود.


اکبرفهیمی گفت: زمانی که یک کاردرمانگر با یک مددجو همکاری می‌کند، در کنار این کاردرمانگر باید چند متخصص دیگر از جمله گفتاردرمانگر نیز حضور داشته باشند، چنانکه در تمام دنیا متخصصان کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی‌شناسی، متخصص طب فیزیکی، پزشک و ارتوپد در کنار دیگر بر روی یک مددجو کار می‌کنند، چرا که انسان یک مجموعه است.


وی افزود: یکی از ویژگی‌ های مهم کاردرمانی این است که هیچ‌گاه بیمار را تنها نمی‌بیند بلکه وی را در بستر، زمینه و خانواده وی درنظر می‌گیرد، چنانچه اگر کودک دارای مشکلات یادگیری است در بستر مدرسه مورد درمان قرار می‌گیرد.


این کاردرمانگر تأکید کرد: اگر فردی در محیط کار آسیب دیده است، برای مثال کمر درد گرفته است و نمی‌تواند به کار ادامه دهد حضور کاردرمانگر در محیط کار باعث می‌شود نه تنها نقش قبلی خود را با خود داشته باشد بلکه این شانس را نیز خواهد داشت تا بستری نشده و از محیط کار دور نیفتد و کارفرما نیز از نظر اقتصادی ضربه نبیند.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.