×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رویش گیاهان دارویی  وجود دارد، اظهار کرد: وجود اقلیم‌های متفاوت در این استان باعث رشد گونه‌های متنوع گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد افزود: در این میان این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در اقلیم کوهستانی و سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد دارای گون‌هایی متفاوت از نقاط دیگر کشور است.

نظری با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل برداشت بی‌رویه و غیراصولی گیاهان دارویی و خوراکی و نیز چرای بی‌رویه دام نسل برخی از این گون‌ها در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، تصریح کرد: گونه‌هایی نظیر کرفس، بن‌سرخ و بیلهر در آستانه انقراض قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد یادآور شد: زیستگاه‌های برخی گونه‌های دیگر مانند جاشیر نیز در معرض خطر جدی قرار گرفته است که باید در این زمینه چاره اساسی اندیشیده شود.

نظری بیان کرد: اداره منابع طبیعی بویراحمد برای جلوگیری از انقراض گونه‌های دارویی و خوراکی بر اساس برنامه‌ای مدون در سال جاری اقدام به کاشت گونه گیاهی آنغوزه در بیش از ۷ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان کرد.

وی با اشاره به ارزش دارویی و صنعتی این گیاه تصریح کرد: آنغوزه علاوه بر درآمدزایی که برای بهره‌برداران به دنبال دارد، باعث تقویت خاک و جلوگیری از فرسایش مراتع نیز خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه کاشت گیاه آنغوزه در مناطقی مانند توف عبدالله کاکان، تولگهی، سرداب، مله شوره ، تنگ سرخ، گرگو، خرم‌ناز و لوداب در شهرستان بویراحمد انجام گرفته است، بیان کرد: این کار با مشارکت مردم و بومیان محلی انجام گرفته و تاکنون نتایج رضایت‌بخشی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کاشت گونه‌های گیاهی در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌زا در عرصه‌های طبیعی انجام می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.