×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری با اجرای ۹ طرح پایلوت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، قاسم سلیمانی ۱۸ آبان ماه در پنجمین کارگروه توسعه کشت گیاهان دارویی استان با بیان اینکه اجرای طرح‌های کشت گیاهان دارویی در استان در حال پیگیری است، گفت: اجرای طرح کشت گیاهان دارویی به ‌صورت پایلوت در ۹ شهرستان چهارمحال و بختیاری پیگیری می‌شود و اعتبار اختصاص یافته به آن‌ها باید تنها صرف اجرای این ۹ طرح شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی ترویج کشت گیاهان دارویی در تمامی شهرستان‌های استان است تا بخش خصوصی نیز در این زمینه ترغیب شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح در شهرکرد باید در چارچوب قانونی مورد نظر هزینه شود، همچنین می‎طلبد در طرحی که توسط دانشگاه آزاد در شهرستان لردگان در حال انجام است، جهاد دانشگاهی نیز فعال شود.

به گفته وی، برای اجرای این ۹ طرح در سراسر استان جدول زمان‌بندی مشخصی برای تعیین زمین مورد نیاز برای شروع کشت، رفع مشکلات تأمین آب و متولی آنها تهیه شود تا از بهار سال آینده کشت گیاهان دارویی در استان شروع شود.

سلیمانی افزود: هفت طرح دیگر نیز مورد سهل انگاری واقع شده که باید در اختیار متولی آن قرار گیرد تا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

به گفته وی، به جز طرح‌های دو شهرستان شهرکرد و لردگان، اعتبار مورد نیاز هفت طرح دیگر نیز باید تامین شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.