×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت طب سنتی به عنوان میراث ملی وظیفه وزارت بهداشت است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر تقی قفقازی با اشاره به راهکارهای عمومی کردن مصرف گیاهان دارویی، تصریح کرد: برای انتخاب و مصرف درست گیاهان دارویی و داروهای گیاهی نیاز است تا با کارشناس این حوزه مشورت کرد. در حال حاضر، پزشکان داروساز فعال در داروخانه‌ها دارای اطلاعات خوبی در رابطه با داروهای گیاهی هستند. مردم باید توجه داشته باشند که از داروهای گیاهی بسته‌بندی شده‌ای استفاده کنند که دارای شماره تولید هستند، زیر نظر وزارت بهداشت تولید می‌شوند و از هر نظر کنترل شده هستند.

این استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر داروهای گیاهی دارای آلودگی قارچی و میکروبی باشند و در مغازه‌ها به مدت طولانی نگهداری شوند، اثر خود را از دست خواهند داد، اما داروهای بسته‌بندی شده معتبر که مواد مؤثره آن‌ها نیز مشخص شده است، مطمئن‌تر هستند و می‌توان از آن‌ها با آسودگی خاطر استفاده کرد.

برخی از پزشکان متخصص دارای اطلاعات خوبی در رابطه با گیاهان دارویی و داروهای گیاهی هستند و برخی نیز از این اطلاعات بی‌بهره‌اند. آن دسته از پزشکان که دارای اطلاعات کافی نیستند، داروهای گیاهی را نفی می‌کنند. بنابراین باید در دانشگاه‌ها برای پزشکان جوان گیاه درمانی تدریس شود تا این گروه با گیاهان و خواص آن‌ها آشنایی پیدا کنند.

وی در پایان بیان کرد: خانواده‌ها نیز برای استفاده از گیاهان دارویی یا باید با یک پزشک که به گیاه درمانی اعتقاد دارد یا با دکتر داروساز مشورت کنند و تا جای ممکن از مشورت با عطاری‌ها خودداری نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.