×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایبنا، عبادیانی گفت: تدریس طب سنتی در دانشگاه‌های کشور و توجه مردم به آموزه‌های این حوزه را از دلایل لزوم نگارش کتابی با عنوان «مکتب طب ایرانی» دانست. 

وی با تاکید بر پویا بودن طب سنتی ایران، درباره محتوای این کتاب گفت: بخشی از مطالب این کتاب مربوط به دانشکده طب سنتی است که از سال ۱۳۸۶ در مقطع دکترای تخصصی شروع به جذب دانشجو کرده است. در مقالاتی که به این بخش اختصاص یافته راهکارها و راهنمایی‌هایی برای پیشرفت طب سنتی در دانشگاه‌های کشور ارایه شده است. 

 بررسی چالش‌های پیش روی این رشته دانشگاهی و بیان تجربیات کشورهایی مانند هند در این حوزه از مسایل دیگری بود که عبادیانی به آن‌ها اشاره کرد و افزود: توجه مردم به بهره‌مندی از درمان‌های سنتی و تغییر نگاه انسان‌ها نسبت به سبک زندگی ضرورت انتشار چنین کتابی را بیشتر می‌کرد. 

 مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این نکته که چند سالی است رشته داروسازی طب سنتی هم در کشور راه‌اندازی شده است گفت: در این کتاب راهکارهایی برای بهبود وضعیت این حوزه ارایه شده. همچنین برخی مقالات این کتاب هم به خواص مواد گیاهی و خوراکی مربوط است و اغلب مقالات طی هشت سال در مجله درمانگر منتشر شده بودند، هرچند برخی نیز پیش از انتشار این کتاب هنوز به چاپ نرسیده یا حاصل ارایه در کنفرانس‌های خارج از کشورند. 

 نویسنده کتاب «داروهای آبدست در مکتب طب ایرانی» درباره منابع مورد استفاده در نگارش این مقالات گفت: قانون ابن سینا، ذخیره خوارزمشاهی جرجانی و مخزن‌الادویه عقیلی خراسانی برخی از منابع استفاده شده برای نگارش این مقالاتند. 

 مجموعه مقالات «مکتب طب ایرانی» تالیف محمد عبادیانی در ۱۶۸ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۶ هزار تومان از سوی انتشارات نیاکان روانه کتابفروشی‌ها شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.