×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : زیتون جزو گروه میوه‌ها و با طبیعت گرم و خشک است. از این رو در طب سنتی از مغز گردو، مغز بادام، ‌سرکه، عسل و شیرینی‌های طبیعی به‌عنوان مصلحات آن نام برده شده است.


دکتر مریم مقیمی، متخصص طب سنتی درباره این میوه پرخاصیت به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «بهترین نوع زیتون، نوع سبز و رسیده آن است که در آب و نمک پرورانده شده باشد. اگر زیتون را همراه غذا مصرف کنید، باعث تقویت معده‌تان می‌شوید. البته افراد گرم‌مزاج باید بدانند که زیاده‌روی در مصرف زیتون می‌تواند باعث سوختن اخلاط در آنها شود».


وی تاکید می‌کند که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و روغن خوب موجود در زیتون باعث شده که این میوه به یکی از بهترین دوستداران قلب تبدیل شود و اثرات ضدسرطانی و ضد آلزایمری آن هم به اثبات برسد».


عضو دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «گنجاندن حجم متعادلی از زیتون در رژیم غذایی خانم‌ها می‌تواند باعث تخفیف علایم سندروم پیش از قاعدگی در آنها بشود. بد نیست بدانید که برگ زیتون هم خاصیت ضد دیابتیک دارد».


مقیمی خاطرنشان می‌کند که بخور زیتون سیاه باهسته، برای تنگی نفس و ناراحتی‌های ریوی بسیار مفید است. ضمن اینکه ضماد برگ آن هم برای التیام پوست، زخم چشم و ورم‌های گرم در طب سنتی کاربرد دارد. «بهتر است بدانید که جویدن برگ زیتون می‌تواند در درمان آفت دهان هم موثر باشد». وی در نهایت به خاصیت مسهل بودن روغن زیتون هم اشاره کرد.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.