×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک متخصص طب سنتی اعلام کرد: انجیر میوه‌ای سرشار از منیزیم،پتاسیم ،کلسیم و فسفر است و برای بهبود سردرد، دندان درد، تهوع، تب، نقرس، گوش درد، سوختگی، معده درد و بیماری های تنفسی توصیه می‌شود.


 علی حسینی در گفت‌وگو با فارس در مورد خواص انجیر به عنوان یک میوه تابستانی گفت: انجیر طبع گرم و تر دارد و تعرق بدن را زیاد می کند به همین دلیل ادرار آور است و حرارت بدن را کم می کند.


وی ادامه داد: انجیر را می توان در رژیم های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی، کم سدیم، پرفیبر، کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد.


این متخصص طب سنتی گفت: انجیر سدیم و چربی ندارد و مانند سایر میوه ها بدون کلسترول است.همچنین باعث کاهش فشار خون می شود چون منبع خوب پتاسیم است.


حسینی ادامه داد: انجیر، منبع خوبی از فیبرهای غذایی است و قند زیادی دارد و سرشار از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A،B،C است.


وی تصریح کرد: انجیر نقش موثری در رفع یبوست دارد و از ضعف عضلات جلوگیری می‌کند چون طبق مطالعات افرادی که روزانه ۳ عدد یا بیشتر انجیر مصرف می کنند، ضعف و انحطاط عضلانی کمتری دارند.


این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه انجیر میوه‌ای مملو از منیزیم است افزود: انجیر برای هضم بهتر غذا و کم خونی مفید است. مصرف این میوه برای افراد دارای کلسترول بالا و کسانی که اسید اوریک بالا دارند نیز توصیه می‌شود.


حسینی ادامه داد: انجیر برای بهبود سردرد، دندان درد، تهوع، تب، نقرس، گوش درد، سوختگی، معده درد و بیماری های تنفسی مفید است.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.