×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

یبوست، سوختگی، تب خال، چین و چروک پوستی، دیابت و غیره. این‌ها مشکلاتی هستند که ممکن است برای همه‌ی ما پیش بیاید. اما آیا می‌دانستید که آلوئه‌ورا حاوی خواصی است که برای رفع تک تک این مشکلات کارا می‌باشد؟ در این مقاله، بیشتر شما را با این گیاه پرخاصیت آشنا کرده و روش‌های استفاده از آن را مطرح می‌کنیم.

آلوئه‌ورا از خانواده زنبق می‌باشد. این گیاه شبیه کاکتوس، گوشتی و آبدار است. برگ‌های پهن تیغ دار این گیاه حداکثر دو متر ارتفاع دارد.

اگر برگ‌های این گیاه را نصف کنید مایع غلیظ و ژله مانندی می‌بینید که تمام خواص گیاه در آن نهفته است. این گیاه در ایران به صبر زرد نیز شهرت دارد.

 

آلوئه‌ورا برای هضم غذا خوب است

ژل آلوئه‌ورا به درمان نفخ، سنگین شدن معده و همچنین هضم غذا کمک می‌کند. نتایج یک پژوهش انگلیسی که در سال ۲۰۰۴ روی ۴۴ بیمار مبتلا زخم روده انجام شد نشان می‌دهد این گیاه سبز خوش‌رنگ و مفید تأثیر مثبتی روی درمان بیماری‌های مربوط به روده دارد.

روش استفاده

هر روز صبح و به مدت دو هفته ۳ قاشق غذاخوری آب آلوئه‌ورا میل کنید. ترجیحاً از آب میوه‌هایی استفاده کنید که حاوی ۵۰ درصد ژل آلوئه‌ورا باشد برای همین لازم است که برچسب و ترکیبات آن را چک کنید. بهترین دوره برای استفاده از خواص درمانی این گیاه در اوایل بهار و یک دوره در اواخر پاییز می‌باشد.

توجه داشته باشید اگر دچار مشکلات گوارشی هستید قبل از مصرف این گیاه حتماً با پزشک مشورت کنید. مصرف خوراکی آلوورا برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود.

صمغ گیاه آلوئه‌ورا (صمغ زرد رنگ روی سطح خارجی برگ‌ها) حاوی مولکول‌هایی به نام «آنترانوئید» می‌باشد که خواص مسهلی دارد و با یبوست مقابله می‌کند

 

آلوئه‌ورا باعث تسکین سوختگی می‌شود

آلوئه‌ورا ضدالتهاب، ضد عفونی کننده و تسکین دهنده است برای همین این گیاه در درمان سوختگی‌های جزئی مثل آفتاب سوختگی، آفت، ترک یا جراحت‌های جزیی موثر عمل می‌کند. به عقیده‌ی متخصصان استعمال خارجی آلوئه‌ورا می‌تواند درمان سوختگی‌های درجه یک و درجه دو را تسریع ببخشد.

روش استفاده

ژل آلوئه‌ورا را روی جای سوختگی یا جراحت بمالید. تا درمان کامل هر روز دو تا سه مرتبه این کار را تکرار کنید. در صورت ایجاد زخم اول جای آن را با سرم شستشو بشویید و سپس از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید.

توجه داشته باشید آلوئه‌ورا برای درمان سوختگی و جراحات عمیق هیچ تأثیر ندارد و حتماً باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

آلوئه‌ورا با یبوست مقابله می‌کند

صمغ گیاه آلوئه‌ورا (صمغ زرد رنگ روی سطح خارجی برگ‌ها) حاوی مولکول‌هایی به نام «آنترانوئید» می‌باشد که خواص مسهلی دارد و با یبوست مقابله می‌کند. سازمان جهانی سلامت و چندین پژوهش نیز این خاصیت را تایید کرده‌اند.

روش استفاده

در صورتی که دچار یبوست شده‌اید می‌توانید ۵۰ میلی گرم صمغ گیاه آلوئه‌ورا میل کنید. می‌توانید این میزان را تا ۲۰۰ میلی گرم در روز افزایش دهید اما نباید بیش از این میزان مصرف کنید. توجه داشته باشید که صمغ گیاه آلوئه‌ورا باید با نظر پزشک مصرف شود. این گیاه یبوست‌های گذرا را درمان می‌کند. مصرف طولانی مدت آلوئه‌ورا مانند همه‌ی ملین‌های دیگر باعث آسیب‌های جدی می‌شود مانند سرطان کولورکتال. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۲ انجام شده است نشان می‌دهد که استفاده‌ی بی رویه و طولانی مدت می‌تواند آسیب‌های جدی به کلیه ها بزند.

توجه داشته باشید که مصرف خوراکی این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌شود.

آلوئه ورا

آلوئه‌ورا ضد التهاب است

زمانی که بدنتان دچار ضرب‌دیدگی و کوفتگی می‌شود و یا پایتان رگ به رگ می‌شود به سراغ آلوئه‌ورا بروید. آلوئه‌ورا می‌تواند التهاب‌های جزئی را بهبود دهد به خصوص در بیمارانی که نمی‌توانند درمان با داروهای کورتیزون را به راحتی تحمل کنند.

نتایج یک پژوهش آلمانی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد نشان می‌دهد آلوئه‌ورا خواص ضد التهابی دارد با این تفاوت که این گیاه به اندازه‌ی داروی کورتیزون موثر نمی‌باشد.

روش استفاده

ژل آلوئه‌ورا را روی منطقه‌ی دردناک بمالید و ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. این کار را در طول روز چندین بار تکرار کنید تا درمان کامل حاصل شود.

برای این که بهبودی زودتر حاصل شود از یخ نیز استفاده کنید. بعد از استفاده از آلوئه‌ورا روی منطقه‌ی کوفته شده و ضرب دیده یخ قرار دهید. ۳ تا ۴ بار و به مدت ده دقیقه این کار را تکرار کنید. حواستان باشد یخ را به طور مستقیم روی پوست قرار ندهید. آن را داخل یک کیسه فریز یا پارچه بپیچید و سپس روی پوست قرار دهید.

توجه داشته باشید که اگر بعد از ۴۸ ساعت تغییری در وضعیتتان ایجاد نشد حتماً به پزشک مراجعه کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند باعث خارش در پوست‌های حساس شود. اگر بعد از استفاده دچار حساسیت و خارش پوست شدید استفاده از ژل آلوئه‌ورا را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.

 

آلوئه‌ورا؛ درمانی برای تبخال

از آنجایی که آلوئه‌ورا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند می‌تواند در درمان تبخال نیز موثر باشد. به محض این که سر و کله‌ی تبخال پیدا شد مقداری ژل آلوئه‌ورا روی آن بگذارید. این کار باعث می‌شود تبخال بزرگ‌تر نشود و زودتر از بین برود.

دو پژوهشی که روی ۱۸۰ مرد انجام شد نشان می‌دهد که ژل آلوئه‌ورا در درمان تبخال تناسلی شرکت کننده‌ها مۆثرتر از پلاسبو یا دارونما عمل کرده است.

روش استفاده

ژل را روی تبخال بمالید. روزانه چندین بار این کار را تکرار کنید تا تبخال از بین برود. توجه داشته باشید اگر بعد از دو هفته هیچ بهبودی دیده نشود باید به پزشک مراجعه کنید. بهتر است بدانید که این گیاه برای درمان اگزما و پسوریازیس نیز موثر است.

 
ممتازنیوز

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.