×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می‌کند

سلامانه : عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می‌کند.


 محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه ایرانیان از نخستین کسانی هستند که از گذشته‌های دور به ویژگی‌های خوراکی و درمانی گل سرخ (محمدی) پی‌برده‌اند، اظهار کرد: براساس اسناد بین‌المللی، مبداء تولید گلاب، ایران و مبداء تولید اسانس گل سرخ (محمدی) و عصاره گلبرگ‌های تازه، یونان ذکر شده‌ است.


وی بیان‌ کرد: گل سرخ یا رز یا محمدی، گیاه بومی ایران و خاستگاه و موطن اصلی آن ایران است که تا حدود ۳۵۰ سال پیش غیر از ایران در جایی دیگر رویش نداشته‌ است.


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری ادامه داد: مواد اصلی تشکیل دهنده اسانس گل محمدی شامل ۳۳ درصد سیترنلول، ۲۸ درصد گرانتول، ۲۰ درصد استاروپنین و چهار درصد فنیل اتانول است.


اکبرزاده با بیان اینکه اسانس گل محمدی دارای اثرات ضد ویروسی و باکتری، ضد اسپاسم، آنتی سپتیک و آرام‌بخش است، افزود: گلاب حاصل جهت شستشوی اماکن متبرکه، شیرینی‌سازی، مرباجات و از اسانس آن در صنایع داروسازی و غذایی استفاده می‌شود.


وی درباره کاربردهای دیگر گلاب تصریح کرد: از گلاب برای رفع عوارض حادث از زکام، قطع خونریزی از سینه، خشونت صدا، ضد سرفه، خفقان گرم، درد معده و روده، دل پیچه سرد و گرم، درد کبد و طحال، علاج نزله سرد، سردردهای گرم، درد چشم، تقویت حواس، ایجاد نشاط، تقویت دل، رفع خماری، بی‌هوشی و خفقان استفاده می‌شود.


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی، یکی از پاک کننده‌های قوی برای پوست‌های خشک است.


اکبرزاده با اشاره به اینکه گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی و مشکلات سینه و گلو هستند، گفت: گلاب ناراحتی سینه را از بین می‌برد و از بیهوشی جلوگیری می‌کند، همچنین گلاب سرد، گرمی درون را از بین مى برد و بدن را تقویت می‌کند.


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار کرد: بوییدن گلاب براى تقویت قلب، جلوگیری از بیهوشى و تقویت حواس مفید است.


اکبرزاده بیان کرد: نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می‌کند، به‌ویژه سردردى که در اثر هواى آلوده یا آلودگی صوتی باشد.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.