×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر مصطفی نجاتیان، رییس کلینیک فیزیوتراپی مرکز قلب تهران:

فیزیوتراپی می تواند در خیلی از بیماری ها درمان مکمل باشد

سلامانه :به گفته رییس کلینیک فیزیوتراپی و توانبخشی مرکز قلب تهران در حال حاضر رشته فیزیوتراپی نسبت به سالهای قبل در بین مردم بیشتر شناخته شده ضمن این که این رشته در حال حاضر تا مقطع دکترای حرفه ای امکان ادامه تحصیل را برای دانشجویان فراهم کرده است.



دکتر مصطفی نجاتیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، افزود: علاوه بر این خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تجهیزات پزشکی این رشته در داخل کشور تولید و عرضه یم شود. همچنین ایران در آسیا رتبه اول را در رشته فیزیوتراپی دارا است. 



وی خاطرنشان کرد: در کنار تمام پیشرفت هایی که داشتیم، مشکل عمده در ارتباط با رشته فیزیوتراپی این است که اگرچه خدمات این رشته برای بیماران جزو ارزان ترین خدمات است، ولی خود فیزیوتراپی چه از نظر امکانات و چه از نظر تجهیزات هزینه های بالایی دارد.



دکتر نجاتیان ادامه داد: علاوه بر این به دلیل عدم کارشناسی مناسب در این زمینه، تعرفه های فیزیوتراپی از واقعیت دور هستند. همین عدم واقعی بودن تعرفه ها نیز منجر به بروز مشکلات زیادی شده از جمله این که بیمه ها به هیچ وجه تعرفه های این رشته را مورد حمایت قرار نمی دهند.



وی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه های فیزیوتراپی را خود مردم می پردازند. این در حالی است که اگر تعرفه ها واقعی شود، هم این رشته جایگاه واقعی خود را می یابد و هم بیشتر شناخته خواهد شد.



دکتر نجاتیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این که فیزیوتراپی می تواند در خیلی از بیماری ها درمان مکمل باشد. از جمله انواع شکستگی ها و سکته های قلبی و مغزی.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.