×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

چای گیاهی مخصوص دیابتی‌ها

سلامانه :چای گیاهی از لحاظ مواد فعال به لحاظ زیستی و آنتی اکسیدانها بسیار غنی میباشند و توصیه می‌شود که افراد دیابتی دم نوشها را با قند و شکلاتهایی که قند آزاد دارند مصرف نکنند.


دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌ دم نوشهای گیاهی دارای انواع بسیار متنوعی است همچنان نیز تنوع آن رو به پیشرفت است مانند چای سفید، چای آلوئه وراو.


دم نوشهای گیاهی اگر در فرایند تولید سالم تهیه شوند و تقلبی در ساخت این گیاهان نباشد فی نفسه مصرف آن مشکلی برای دیابتی‌ها ایجاد نمی‌کند.


وی افزود: دم نوشها و یا چای گیاهی خاصی برای دیابتی‌ها که صرفا مفید باشد از طرف سازمانهای معتبر جهانی توصیه نشده است. دم نوشها بیشتر برای خواص دارویی که دارند مصرف می‌شوند که ایجاد آرامش، رفع احساس خستگی و اضطراب و دل درد از مهمترین فواید مصرفی آنهاست.


نیستانی تصریح کرد: چای گیاهی از نظر مواد فعال به لحاظ زیستی و آنتی اکسیدانها بسیار غنی می‌باشند و توصیه می‌شود دیابتی‌ها این دم نوشها را با قند و شکلاتهایی که قند آزاد دارند مثل شکلاتها، شیرینی‌ها و حتی بیسکوییت‌های حاوی قند مصرف نکنند زیرا مولکولهای کوچک قند موجود در آنها به سرعت در روده جذب شده و سبب افزایش قند خون می‌شود.


وی گیاه آلوئه ورا را نمونه مناسبی برای کاهش قند خون در دیابتی‌ها ذکر کرد و اذعان داشت: گیاه آلوئه ورا می‌تواند اثر پیشگیری کننده در بروز دیابت در افراد در معرض خطر داشته باشد و حتی می‌تواند کاهش چشمگیری در قند خون ایجاد کند. 


یکی از عوارض بسیار شایع در افراد دیابتی خشکی و حساسیت پوست این افراد می‌باشد این گیاه دارای مقادیر بالای کلاژن و ویتامین است که از خشکی پوست این افراد جلوگیری نموده و باعث نرمی پوست در افراد دیابتی می‌شود. این گیاه را به صورت عرق آلوئه ورا یا به صورت خشک شده، پماد یا لوسیون می‌توان استفاده کرد.


این متخصص در پایان مصرف ۲ تا ۳ فنجان از چای‌های گیاهی را در روز برای دیابتی‌ها مناسب دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.