×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا، ˈامیرحسین جمشیدیˈ چهارشنبه در همایش ملی فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی در بجنورد، گفت: تاکنون برای تولید ۸۰۰ فرآورده طبیعی و گیاهان دارویی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز گرفته شده که پیش بینی شده این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به پنج هزار فرآورده برسد.

وی تاکید کرد: تنها تولید و عرضه فرآورده داروهای گیاهی در بازار ملاک قابل قبولی نیست بلکه شرکت های داخلی باید به دنبال تولید فرآوره هایی باشند که در بازار، مشابهی نداشته باشد.

دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران اظهار داشت: اکنون از ۹۶ گروه داروی گیاهی تولیدی در کشور، ۴۳ گروه مجوز وزارت بهداشت را دارد که باید به دنبال تولید داروهای مصوب نشده باشیم.

جمشیدی به تدوین دارونامه گیاهی از سوی اساتید برجسته کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر تدوین دارونامه گیاهی، کتاب طب سنتی نیز با همکاری سازمان غذا و داروی کشور و سازمان طب سنتی در حال تدوین است.

نماینده مردم اسفراین و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: از آنجا که یک گیاه دارویی تنها یک ماده خام برای ساخت دارو نیست باید جایگاه گیاهان دارویی در اقتصاد ایران را تببین کنیم.

ˈهادی قوامیˈاظهارداشت:در استان خراسان شمالی و در خوش بینانه ترین حالت به بیش از ۱۲۰ میلیون دلار صادرات رسیده ایم که سهم گیاهان دارویی در سبد کالای صادراتی استان باید مشخص شود.

وی اضافه کرد:برای تعیین سهم گیاهان دارویی در اقتصاد استان باید به فکر توسعه مراکز تحقیقاتی و حمایت از آن باشیم.

همایش ملی فرآورده های طبیعی وگیاهان دارویی به مدت دوروز دربجنورد برگزارمی شود که از

۴۰۰ مقاله رسیده از پ‍ژوهشگران و محققان ۲۸ استان کشور، ۱۹ عنوان آن برای ارائه در این همایش انتخاب شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.