×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

توصیه‌هایی برای سلامت کبد

سلامانه : یک متخصص طب سنتی توصیه‌هایی را برای سلامت کبد تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری اظهار داشت: گیاه کاسنی برای کبد بسیار مفید است و برای بیماری‌های سرد و گرم کبد داروی موثری است که بسیاری از گرفتگی‌ها و انسدادها را برطرف می‌کند.

به گفته وی افراد اگر بر مصرف کاسنی مداوت کنند، برای رفع کبد چرب، بسیار مفید و موثر خواهد بود؛ کبد حساسیت زیادی دارد، بنابراین مستعد اخلاط فاسد و متعفن است و بیمار می‌شود، بنابراین می‌توان از داروهای ضد عفونت مانند دارچین استفاده کرد تا مانع عفونت اخلاط شود.

این متخصص طب سنتی افزود: کبد شیرینی را بسیار دوست دارد و مواد غذایی شیرین را به سوی خود جذب می‌کند، اما باید توجه داشت که مصرف بیش از حد شیرینی خود موجب گرفتگی در کبد شده و کبد را بیمار می‌کند، افراد از مصرف شیرینی‌های قنادی که بسیار غلیظ هستند باید پرهیز کنند.

کردافشاری ادامه داد: بهترین شیرینی‌ها مربای «به» و سیب است. همچنین، روی هم خوری یعنی اینکه هنوز غذای اول هضم نشده؛ غذای بعدی وارد معده شود، که برای کبد بسیار مضر است.

وی افزود: مصرف شیرینی‌ به مقدار زیاد، به خصوص شیرینی‌‌های غلیظ موجب بروز گرفتگی در کبد می شود، علی الخصوص اگر بعد از آن آب سرد خورده شود. مصرف کباب‌های خام یا سوخته به خصوص اگر بعد از آن آب سرد مصرف شود نیز به کبد آسیب می‌رساند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف عرقیات کاسنی، شاهتره، خارشتر و خارخسک بید برای بیماران کبدی مفید است و بهتر است که قبل از مصرف آن را گرم کرده و مصرف کنند. همچنین، مصرف سیب به صورت آب سیب، میوه سیب، رنده سیب، لواشک سیب، رب سیب، کمپوت سیب برای کبد بسیار مفید و مقوی است.

کردافشار در پایان خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی خوشبو و مقوی کبد مانند مویز را فراموش نشود و افراد از بر هم خوری و روی هم خوری پرهیز کنند و همچنین، از مصرف آب یخ نیز پرهیز کنند، چرا که موجب آسیب به کبد می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. محمدرضا علیقارداشی

    سلام
    دستتون بی بلا جالب بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.