×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جوانه گندم و رفع اختلالات زنانگی

سلامانه : یک کارشناس طب سنتی گفت: جوانه گندم سرشار از ویتامین E است که برای اختلالات قاعدگی، ضعف تخمک گذاری زنان و ضعف جنسی مردان مفید است.

 

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: جوانه غلات دارای مواد مغذی و ضروری است که مصرف آن به بدن سود فراوان می‌رساند.

به گفته وی جوانه غلات سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است که از چروک شدن پوست پیشگیری می‌کند و غدد جنسی را فعال می‌سازد و از دیدگاه طب سنتی دارای طبیعت گرم و تر بوده که برای خون‌سازی بسیار مفید است.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: جوانه گندم را می‌توان به صورت‌های مختلف مصرف کرد، به عنوان مثال می‌توان آن را چرخ کرد و در تهیه انواع غذای خام استفاده کرد.

علوی افزود: اگر جوانه گندم به اندازه یک سانت رشد کند و سپس آن را خشک کرد و آسیاب شود، آرد جوانه گندم به دست می‌آید که می‌توان در تهیه شیرینی‌ها به کار رود.

وی اضافه کرد: جوانه گندم سرشار از ویتامین E است که برای اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری زنان و ضعف جنسی مردان مفید است و می‌توان برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن جوانه گندم را در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.

این کارشناس طب سنتی درباره خواص گندم نیز ادامه داد: گندم بهترین غذا برای افراد معتدل المزاج است که ارزش غذایی بالا دارد و چاق کننده و نیروبخش است، ولی موجب انسداد عروق نیز می‌شود و برای کسانی که در رگ‌های بدن، قلب، کبد و معده و … تنگی موجود دارند مضر است.

علوی خاطرنشان کرد: بهترین نان، نانی است که از گندم سالم تهیه شده باشد و به خوبی ورز پیدا کرده و پف مناسبی داشته باشد تا به راحتی در معده هضم شود؛ نانی که سبوس آن به کلی گرفته شده باشد به راحتی از معده عبور می‌کند و موجب انسداد کبدی و سنگ کلیه می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.