×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

فروش داروهای لاغری و ترک اعتیاد در عطاری‌ها غیرقانونی است

سلامانه : فروش فرآورده‌های گیاهی ترکیب شده با مواد شیمیایی و عناوین داروهای لاغری، چاقی و ترک اعتیاد، در عطاری‌ها غیرقانونی است.


محسن بیگدلی عضو ستاد فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری در گفتگو با اشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل حضور نداشتن مسئولین فنی در عطاری‌ها، بعضی از مواد اولیه وارداتی بدون کنترل کیفیت، ‌به عنوان گیاهان دارویی یا فرآورده‌های جانبی عرضه می‌شوند، ‌که مصرف کننده را دچار عوارض می‌کند. 


بیگدلی در ادامه افزود: به دلیل همین عدم حضور و پاسخگو نبودن کسی در مقابل عرضه اشتباه، گاهی یک گیاه یا فرآورده گیاهی به جای گیاه و فرآورده گیاهی دیگر به فروش می‌رسد و حتی بعضی عرضه کنندگان، فرآورده شیمیایی را با گیاهی ترکیب می‌کنند و به عنوان داروهای چاقی، لاغری و ترک اعتیاد به فروش می‌رسانند، که غیرقانونی است. 


این استاد دانشگاه اظهار داشت: عرضه اشتباهی و داروهای ترکیبی با مواد شیمیایی، ‌ دارای عوارض هستند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند. 


وی با اشاره به اینکه عطاری‌ها مجاز به فروش داروهای ترکیبی نیستند، گفت: عطاری‌ها فقط مجاز به عرضه گیاه و بعضی فرآورده‌های ساده مثل عرقیجات و بعضی از گیاهان بسته‌بندی شده با ۲الی ۳ ترکیب هستند. 


وی تصریح کرد: می‌توان سطح عطاری‌ها را به داروخانه‌های گیاهی ارتقا داد که این مستلزم استفاده از مسئولین فنی است و درآینده حتی می‌توان از داروساز‌هایی که دوره‌های درمان طبیعی و داروهای گیاهی را گذرانده‌اند، در این داروخانه‌ها استفاده کرد. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.