×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

لاغری را با این گیاهان تجربه کنید

سلامانه :برای کاهش وزن و در نتیجه لاغر شدن، می‌توان از برخی گیاهان دارویی به میزان مناسب استفاده کرد.


مریم کشاورزی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از گیاهان دارویی وجود دارند که مصرف آن‌ها باعث چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.


وی در ادامه افزود: عرق‌های گیاهی مثل عرق زیره و عرق شوید به علت خاصیت چربی سوزی باعث لاغر شدن می‌شوند، همچنین باید دقت کرد که عرق‌های گیاهان را نباید به تنهایی مصرف کرد و به میزان برابر با آب مخلوط شده و سپس استفاده کرد.


این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به گیاه دارویی زیره اظهار داشت: به علت این که زیره، سوخت و ساز چربی را افزایش می‌دهد، باعث کاهش وزن می‌شود.


وی با بیان اینکه بعضی از چای‌های گیاهی برای کاهش وزن وجود دارد، گفت: از چای گزنه و بابا آدم برای کاهش وزن استفاده می‌شود که در کتاب طب سنتی نیز آمده است.


این کارشناس گیاهان دارویی در ادامه افزود: گزنه با تنظیم قند خون و بابا آدم با کاهش قند و تحریک ترشح صفرا باعث لاغری می‌شوند.


کشاورزی به استفاده از آب جعفری اشاره و تصریح کرد: برای کاهش وزن می‌توان مصرف کرد و هرچقدر برگ‌های تیره تر داشته باشد، بهتر است.


کشاورزی به کرفس اشاره کرد و گفت: کرفس بر روی مراکز احساس گرسنگی در مغز عمل کرده و باعث مهار گرسنگی می‌شود ولی باید دقت کرد که کرفس با داروهای آرامبخش اثر هم افزایی دارد و نباید با هم مصرف شوند.


وی افزود: سرکه سیب نیز برای سوختن چربی و کاهش وزن بسیار موثر است.


کشاورزی در پایان به چای سبز اشاره کرد و اظهار داشت: برای کاهش وزن به دلیل اثر روی چربی سوزی موثر است ولی باید این نکته را مد نظر داشت که مصرف بیش از اندازه باعث بی قراری، عصبانیت و بی خوابی می‌شود و در بیماران مبتلا به فشار چشمی منع مصرف داشته و مبتلایان به میگرن با احتیاط استفاده شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.