×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آموزش بازاریابی گیاهان دارویی به ۲ هزار نفر در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، کوروش پرند در جریان بازدید از آزمایشگاه کشت بافت ژنوم توت فرنگی شهرک صنعتی شماره یک سنندج اظهار کرد: با وجود اینکه گیاهان دارویی زیادی در استان کردستان و کشور وجود دارد اما بیشتر پزشکان با استفاده از این گیاهان آشنایی ندارند.

وی گفت: یکی از اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در زمینه گیاه شناسی را تربیت کرده و وارد بازار گیاهان دارویی و مصارف پزشکی کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: در همین راستا طی قراردادی که با ۱۱۳ شرکت منعقد شده قرار است پزشکان گیاهان دارویی به سازمان معرفی شده و تحت آموزش قرار گیرند.

وی جایگزینی گیاهان دارویی را به جای گیاهان شیمیایی یکی از ضرورت‌های پزشکی و سلامت انسان‌ها دانست و گفت: در همین راستا طرح بازاریابی گیاهان دارویی در سطح کشور در حال اجراست.

پرند با اشاره به اینکه در سطح استان کردستان برای نخستین بار پخش گیاهان دارویی راه‌اندازی شده، از مسئولان آزمایشگاه کشت توت فرنگی خواست بیشتر در زمینه گیاهان دارویی و تکثیر آنها فعالیت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح بازاریابی گیاهان دارویی اظهار کرد: افرادی که در اجرای این طرح قرار می‌گیرند باید علاوه بر داشتن دانش بازاریابی و نیازهای جامعه و بازار باید مهارت‌های لازم گیاه شناسی و استفاده از مصارف آن در علم پزشکی را نیز داشته باشند.

وی گفت: برای نخستین بار نیز کار آموزش گیاهان دارویی در استان کردستان در حال راه‌اندازی است که می‌تواند در زمینه تکثیر این گیاهان موثر باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.