×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فروش کرم های دست ساز در عطاری ها ممنوع است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ˈرسول اسدی منشˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که کرم های دست ساز به دور از هرگونه اصول علمی ساخته می شوند ممکن است عوارض پوستی متعددی را برای مصرف کنندگان به وجود آورند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر فروش کرم های دست ساز ترکیبی در عطاری های این استان زیاد مشاهده می شود اظهار داشت: در برخی از موارد استفاده از کرم های دست ساز موجب ایجاد سوختگی های شدید پوستی برای افراد شده تا حدی که شخص، مجبور به انجام عمل جراحی پلاستیک برای رفع این عوارض شده است.

وی با بیان اینکه عطاری ها تنها اجازه فروش گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی را دارند گفت: شهروندان می توانند با مشاهده این تخلفات، موضوع را با شماره ۸۳۸۱۹۰۷ یا شماره ۱۴۹۰ درمیان بگذارند.

وی با اشاره به لزوم تهیه هرگونه دارو از داروخانه ها اظهار داشت: تنها داروخانه ها حق فروش دارو را داشته و حتی فروش داروهای فراوری شده گیاهی نیز در عطاری ها ممنوع است.

وی توضیح داد: در برخی موارد تجویز نادرست یک دارو می تواند به جای درمان بیماری به ایجاد عوارض متعددی همچون ناراحتی های کلیوی، گوارشی و کبدی منچر شود.

اسدی منش اضافه کرد: داروهای گیاهی فرآوری شده با عنوان داروهای لاغری و چاق کننده ها که امروزه در جامعه به چشم می خورد نیز در بیشتر مواقع دارای مواد کروتون دار و روان گردان است که مصرف این مواد می تواند سلامت افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

حدود ۹۰ عطاری در استان همدان فعال هستند که این عطاری ها دارای مجوز و یا در مرحله اخذ مجوز هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.