×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، غلامرضا کردافشاری درباره تدابیر دوره نقاهت پس از شکستگی استخوان، اظهار داشت: هفته اول پس از شکستگی استخوان افراد از مصرف غذاهای غلیظ مانند کله پاچه، ماکارونی، غذاهای حاوی سیب زمینی و غذاهای دیر هضم پرهیز کنند و غذاهای لطیف مانند آب و عسل، شربت جلاب، سوپ جوجه و سوپ‌های رقیق جایگزین کنند.

به گفته وی افرادی که دچار شکستگی استخوان شده‌اند، هفته اول پس از شکستگی افراد باید لینت مزاج داشته باشند تا مواد زائد از بدنشان دفع شود، مصرف سوپ‌های رقیق به دفع بیشتر مواد زائد کمک می‌کند، همچنین پس از گذشت این یک هفته می‌توانند غذاهایی مانند کله پاچه، شیر و عسل همراه با ۴ مغز یا پودر سنجد یا خرما مصرف کنند.

این استاد دانشگاه درباره ویار زنان باردار به مصرف گِل یا مهر نماز، افزود: برخی از زنان باردار به دلیل کم‌خونی و ضعف معده به مصرف گِل یا خاک یا مهر نماز مبادرت می‌ورزند که تقویت و تنقیه معده می‌تواند برای رفع این مسئله مفید باشد.

کردافشاری عنوان کرد: زنان بارداری که دچار چنین مشکلی هستند می‌توانند گل قند و سکنجبین مصرف کنند یا گل سرخ را شب در گلاب خیسانده و صبح صاف کرده مصرف کنند که به تقویت معده کمک می‌کند، همچنین مالیدن روغن مصطکی بر روی معده خود معده را تقویت و از بروز چنین حالاتی پیشگیری می‌کند.

وی که در برنامه تلویزیونی خانه محبت حضور یافته بود، درباره گیاهان دارویی که موجب سقط جنین می‌شود، اضافه کرد: بنفشه، گشنیز، ختمی، دارچین، زعفران، پونه، رازیانه، کنجد و هر گیاهی که خون حیض را جاری کند، سقط کننده جنین به شمار می‌رود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مصرف گشنیز در دوران بارداری موجب کاهش قند خون مغزی می‌شود، گفت: مصرف مربای “به”، سیب، بالنگ، آب”به”، آب سیب در دوران بارداری بسیار مفید است چرا که تقویت کننده معده بوده و برای جنین و زن باردار مفید است.

به گزارش تسنیم، طرز تهیه جلاب طبی شکر سفید یک کیلو، گلاب ۳ کیلو، زعفران یک گرم است که شکر و گلاب را با شعله ملایم جوشانده، در حین جوشیدن کف آن را بگیرید و صاف کنید تا نصف شود. سپس زعفران را با گلاب حل کرده و به آن اضافه کنید. البته برای بیماران بهتر است با آب گرم مصرف شود چرا که تاثیر بیشتر دارد. هر ۵ ساعت از محلول فوق با آب رقیق کرده و مصرف شود؛ جلاب تقویت کننده قلب، اعصاب است و برای رفع افسردگی نیز مفید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.