×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
منشور احیا و کاربرد طب سنتی ایران تدوین شد

به گزارش ایسنا، دکتر محمود خدادوست در همایش اساتید،‌ دانش‌آموختگان و دستیاران طب و داروسازی سنتی، گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های تائید شده طب سنتی و مکمل در کنار طب نوین برای ارتقای سلامت و بازگرداندن سلامت در زمان بیماری، عقلایی است.

وی افزود: ما به دنبال توسعه طب ایرانی آکادمیک، متقن، ایمن و اثربخش مبتنی بر شواهد با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در نظام سلامت هستیم.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت به بند «ه» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: درباره نحوه ورود خدمات تائید شده طب ایرانی در نظام سلامت و ساماندهی فعالیت‌های موجود در حوزه طب ایرانی در کشور و همچنین جلوگیری از هر گونه افراطی‌گری افراد سودجو و فرصت‌طلب و بزرگنمایی غیرمنطقی اثربخشی این گونه خدمات در مقابل مطالبات مبتنی بر باورهای فرهنگی مردم و همچنین محروم نکردن جامعه از خدمات حفظ سلامتی ارزان، قابل دسترس و کمک به اقتصاد سلامت خود را مکلف به حرکت نظام‌مند، موزون و هماهنگ با سایر حوزه‌های نظام سلامت در کشور دانسته و دست نیاز و یاری به سوی همه دلسوزان نظام سلامت برای تحقق این هدف مقدس دراز می‌کنیم.

خدادوست ادامه داد: بدون شک در عرصه پزشکی به لحاظ ضرورت آمیختگی و پیوستگی اندیشه و رفتار متعالی اخلاقی با آموزش، پژوهش و ارائه خدمات طبی، استفاده از ظرفیت طب ایرانی که بر پایه حکمت نظری و عملی است و نگاه حکیم‌پروری در تربیت طبیب دارد، باید مورد تاکید و توجه باشد.

وی افزود: ما دست‌اندرکاران طب ایرانی برای اثبات ادعای خود، ضمن برگزاری اولین همایش رسمی خود با عنوان تجدید پیمان خود با ارزش‌های معنوی و اخلاق حرفه‌ای، با انتشار منشور احیا و کاربرد طب سنتی ایران، استراتژی رسمی توسعه‌ای طب ایرانی را اعلام کردیم.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اصول ده‌گانه این منشور، تعهد و پایبندی به تمام موازین شناخته شده حقوق بیمار و اخلاق پزشکی، تعهد و پایبندی به قوانین کشور و نظام ملی سلامت، توالی تقدم پیشگیری، تداوم حفظ الصحه، اصلاح شیوه زندگی بر پایه سِته ضروریه، درمان طبیعی و قضایی و تلاش مداوم در ارتقا و توسعه علمی و تجربی با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز؛ از جمله این اصول ده‌گانه خواند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.