×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درآمد حاصل از آنغوزه نصف درآمد نفت است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمود اطریشی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بحث جایگزینی این مواد نگهدارنده اظهار کرد: به منظور این جایگزینی ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه نیترات سدیم یکی از مواد نگهدارنده بوده که در عمده کارخانجات صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: نیترات سدیم در برخی از کشورها برای از بین بردن حیوانات استفاده می‌شود.

درآمدهای حاصل از صادرات گیاه آنقوزه یک دوم درآمد نفت است

مدیر بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه مرکزی کشور از انجام تحقیقات روی گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، خربزه خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ اختراع در حوزه طرح و تحقیقات گیاهان دارویی و تولید انواع داروهای حاصل ازاین گیاهان به نام این مرکز ثبت شده است.

وی بیان کرد: درآمد حاصل از صادرات گیاه آنغوزه که امروزه به نام طلای سبز لقب گرفته، یک دوم درآمدهای حاصل از نفت است.

مدیر بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه مرکزی کشور با اشاره به اینکه عمده تحقیقات این مرکز با همکاری بخش‌های خصوصی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در بخش‌های دولتی انجام هر طرح پژوهشی به نتیجه‌ای نمی‌رسد و تنها در حد یک ثبت مقاله بوده، در بخش‌های خصوصی به نتایج قابل قبولی دست می‌یابیم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون استان‌های از جمله اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکلیویه و بویر احمر، مرکزی، خوزستان، لرستان و همدان تحت پوشش مرکز بیوتکنولوژی جهاد کشاورزی منطقه مرکزی کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.