×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: با استفاده از داروهای گیاهی تولید داخل کشور می توانیم در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در خودکفایی در زمینه دارو موثر باشیم.

محمدرضا کریمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری طب کل نگر اظهار کرد: ۳۵۰ قلم داروی گیاهی توسط وزارت بهداشت باز شناخته شده است و در لیست بیمه ها قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طب سنتی طب استاندارد و مورد قبول وزارت بهداشت است و تغییر مدیریت طب سنتی در وزارت بهداشت به معاونت طب سنتی ارزشمند است اما فرهنگ سازی برای استفاده از این طب نیاز به زمان دارد.

وی با اشاره به اینکه در طب رایج دهها بیماری لاعلاج داریم افزود: برای درمان این بیماریها باید به اصل خود برگردیم و از طب سنتی استفاده کنیم.

کریمی با بیان اینکه در دیگر کشورها به حجامت روی آورده اند افزود: در ایران از طرف وزارت بهداشت هیچ مجوزی برای حجامت صادر نشده و مراکزی که حجامت می کنند از انجمن حجامت ایران تاییدیه می گیرند.

رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی  یادآور شد: این انجمن تا به حال ۱۰ هزار پزشک وغیر پزشک را با طب سنتی ْآشنا کرده است.

وی بیان کرد: حجامت یکی از ارکان طب سنتی است که جنبه پیشگیرانه و درمانی دارد و در درمان تمام بیماریها می تواند نقش داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی حجامت گفت: حجامت یک روش درمانی پیچیده است که بر اساس قدیمی‌ترین سند موجود از ۳ هزار و ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مقدونیه انجام شده و بعدها به یونان رفته و در آن زمان شاخص پزشک بودن حجامت کردن و داشتن ابزار برای این روش درمانی بوده است.

مدیر موسسه تحقیقات حجامت خراسان‌رضوی افزود: حجامت در کشورهای اروپایی و آمریکایی پذیرفته شده تا جایی که در آمریکا کتابی با نام حجامت داروی اعجاب‌انگیز تالیف شد اما متاسفانه در ایران حجامت و خواص آن ناشناخته باقی مانده است.

رئیس انجمن طب سنتی خراسان‌رضوی گفت: در کشورهای غربی حجامت تقریبا با ۱۰ روش انجام می‌شود اما، در طب سنتی ایران حجامت به‌ طور کلی به دو دسته خشک و تر تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه باید تغییر نگاه در مردم در زمینه طب سنتی ایجاد شود افزود: اگر امروز طب سنتی به دست ما رسیده بابت زحمات عطاران است.

وی ادامه داد: اگر عطاران و عطاری ها در این سالها  به کار خود ادامه نمی دادند امروز طب سنتی ایرانی کاملا محو و نابود شده بود.

رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز عطاران ما از تحصیلات بالا و علم درمانی بالایی برخوردارند.

وی با توجه به نقش و اهمیت عطاری در زمان حال افزود: عطاری ها داروخانه های طب سنتی هستند و وظیفه خطیر دادن گیاهان دارویی به مردم را به نحو احسن انجام می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.