×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جهاد کشاورزی در زمینه کاشت گیاهان دارویی قوی عمل نمی‌کند

مزرعه گیاهان دارویی

مزرعه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، مسعود محبی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره علت بالا بودن قیمت گیاهان دارویی اظهار داشت: تا زمانی که فرهنگ کاشت گیاهان دارویی وجود نداشته باشد، قیمت گیاهان دارویی رو به افزایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بحث گیاه دارویی نظارتی وجود ندارد، افزود: برزگترین مشکل این است که منابع گیاهان دارویی مشخص نیست و در این باره کار خاصی انجام نشده است.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان کرد: ترویج و مسئول آموزش کشاورزان برای کاشت گیاهان دارویی بر عهده جهاد کشاورزی است که خیلی قوی کار نمی‌کنند؛ مثلأ اگر کشاورزان گل ختمی بکارند درآمد بالایی خواهند داشت چرا که برخی از گیاهان دارویی گل، ساقه، برگ و حتی ریشه آنها کاربرد دارویی دارند.

محبی افزود: کاشت گیاهان دارویی بازار کار بالایی دارد چرا که بسیاری از مهندسان کشاورزی بیکار هستند و اگر وارد بازار کشت گیاهان دارویی شوند بسیار برای کشور سودمند خواهد بود.

وی بیان داشت: بزرگترین مشکل در کشاورزان در کاشت گیاهان دارویی؛ نبود بذر خوب است چرا که جهاد کشورزی باید بذر خوب در اختیار کشاورزان قرار دهد که در این زمینه خلاء وجود دارد.

این کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: شرایط خاک برای کاشت گیاهان دارویی مهم است که هیچ کارشناسی در جهاد کشاورزی وجود ندارد تا کشاورزان را راهنمایی کند که چه خاکی برای کاشت گیاهان دارویی مفید است اگر جهاد کشاورزی قوی تر کار کند همه مشکلات حل می‌شود.

محبی گفت: متاسفانه در گذشته افراد دلالی وجود داشت که از افراد بومی گیاهان را با قیمت پایین خریداری می‌کردند و به قیمت بالا می‌فروختند ولی امروزه خود افراد بومی گیاهان را با قیمت بالا می‌فروشند و دست واسطه را کوتاه کرده اند و قیمت‌ها را بسیار بالا اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد برخی از انواع گیاهان را به خارج از کشور می‌فروشند و خود ما ایرانیان باید از کشورهای دیگر گیاهی که بومی کشور خودمان است را باید از افراد خارجی بخریم و این مسئله موجب افزایش قیمت گیاهان دارویی می‌شود و اکثراً به صورت قاچاق به کشورهای دیگر فروش می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.