×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش ایرنا، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کلانشهر قم در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی، اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با هدف بررسی توانمندی و قابلیت هایی که در گیاهان دارویی کشور و به طور خاص در استان قم وجود دارد، برگزار شد.
ˈحسین رضایی نسبˈ ضمن اشاره به نحوه استفاده از گیاهان دارویی در عرصه شهری و فضای سبز، گفت: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم در دهه های اخیر به این امر همت کرده تا با خودکفایی و تولید این دسته از گیاهان در فضای سبز علاوه بر بهره برداری اقتصادی از زیبایی های آن نیز در ایجاد فضاهای مطلوب شهری استفاده کند.
وی افزود: آغاز این طرح از سال ۱۳۸۹با انجام مطالعات دقیق محققان و تلاش کارشناسان و مجریان طرح تحقیقاتی احداث مزرعه آزمایشی گیاهان دارویی سازمان پارک ها وفضای سبز انجام شده است.
وی بیان کرد: کاشت گیاهان دارویی با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در محل بوستان علوی آغاز شده و تاکنون ۴۰ گونه ازگیاهان کاشته شده در این مزرعه بعنوان گونه های سازگار و مناسب با فضای سبز شهری شناسایی شده اند.
رضایی نسب تصریح کرد: از جمله خروجی های این طرح می توان به کنگر فرنگی، مریم گلی، گل گاوزبان با تعریف ایجاد رنگ متفاوت در فضای سبز، با درنجبویه ، نعنا فلفلی ، زوفا ، رزماری، آویشن، بابونه، سداب به عنوان گونه های پوششی با ایجاد عطر مناسب در فضا و گل های ختمی ومغربی با ایجاد تنوع گل اشاره کرد.
وی بیان داشت: گیاهان دارویی میراثی منطقه ای ولی با اهمیت جهانی هستند که ثروت عظیمی به جهان ارزانی داشته اند، تنوع وکثرتگیاهان با خواص درمانی همه را شگفت زده کرده است چرا که تخمین زده می شود حدود ۷۰ هزار گونه گیاه از گلسنگ ها تا درختان تنومند حداقل یک بار در طول تاریخ طب سنتی بعنوان دارو در جوامع بشری استفاده شده اند.
وی اظهار داشت: کشور ایران با ۱۱ اقلیم مختلف آب و هوایی و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی بستر بسیار مناسبی برای دست یابی به گونه های با ارزش دارویی و نادر می باشد که می توان نسبت به سازگار کردن ومعرفی تعدادی از آنها به عرصه های زراعی اقدام کرده و یا از بذور اصلاح شده برای کاشت در اراضی با شرایط اقلیمی مناسب با نیاز های اکولوژیک گیاه استفاده کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.