×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر محمدمهدی اصفهانی  افزود: درمان با گیاهان دارویی به رغم تصور مردم، کار ساده ای نیست چراکه هنگام وقوع درد کمی در یک نقطه از بدن، می تواند هزاران دلیل متعدد داشته باشد که باید به درستی علت آن تشخیص داده شود و سپس براساس آن درمان صورت گیرد.

رییس مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد:  خوددرمانی های مبتنی بر حدس و گمان می تواند عوارض دیگری غیر از درد در بدن ایجاد کند.

دکتر اصفهانی افزود: البته گاهی نیز در موارد ساده می توان از داروهای گیاهی استفاده کرد بطور مثال اگر فردی به علت نوشیدن آب وسط غذا خوردن دچار نفخ شده باشد، درمان های طب سنتی می تواند پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: با این وجود نباید فراموش کرد که ۸۰ درصد مباحث طب سنتی مربوط به حفظ صحت یعنی نگهداری از سلامت و پیشگیری و بهداشت بوده و فقط ۲۰ درصد آن به درمان می پردازد که بخش مهمی از مسایل درمان آن نیز شامل اصلاح تغذیه، خواب و ورزش است.

اصفهانی همچنین یادآور شد طب سنتی ما، طب سلامت نگر است و اگر سلامت از دست رفت ، درمان با تدابیر ساده و حفظ صحه و بعد از آن با دادن یک داروی ساده به تدریج وارد مرحله درمان می شود و البته اگر ضرورت اقتضا کند چند دارو استفاده می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.