×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت روناس از مزارع شهرستان خوروبیابانک

برداشت روناس، طلای سرخ کویر در سطح ۴۰ هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان خوروبیابانک آغاز شد. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خوروبیابانک با اعلام این خبر گفت: گیاه صنعتی روناس این روزها توسط کشاورزان درحال برداشت است.

غلامرضایی افزود: روناس در اواخر زمستان کشت می‌شود و پس از ۴ الی ۵ سال در اواخر مردادماه برداشت آن آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد. وی متوسط برداشت رناس در هر هکتار را بیش از هفت و نیم تن بیان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰تن رناس از زمینهای کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

غلامرضایی ادامه داد: با توجه به بازدهی مطلوب اقتصادی و مقاوم بودن روناس به آب و خاک شور، کشت این گیاه از قدیم الایام مورد توجه کشاورزان این شهرستان بوده است.

مدیرجهاد کشاورزی خوروبیابانک گفت: گیاه صنعتی روناس به خاطر رنگ طبیعی ریشه آن درصنعت رنگرزی الیاف و نساجی مورد اقبال صنعتگران این رشته قرار گرفته است و در ردیف یکی از مهم‌ترین صنایع دستی وصادراتی کشور قرار دارد.

غلامرضایی افزود: ریشه روناس پس از برداشت و خشک شدن برای ساییدن روانه کارخانه شده و بعد از ساییدن و جداسازی پوسته از مغز، به درجات یک، دو و سه تقسیم می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.