×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زکیه کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «شیوع بیماری‌های التهابی روده در کشور ما رو به افزونی است»، اظهار کرد: هر چند درمان‌های متعدد برای بیماری‌های التهابی روده وجود دارد، اما تاکنون درمان موثری برای آن یافت نشده است.

وی افزود: استفاده از گیاهان داروئی به علت اینکه دارای عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای صناعی هستند توجه خاصی را به خود معطوف کرده‌اند. یکی از گیاهانی که دارای اثرات بهبودی گسترده بوده آلوئه ورا است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی بجنورد در ادامه به برخی ویژگی‌های گیاه آلوئه‌ورا اشاره و عنوان کرد: آلوئه‌ورا (Aloe vera) گیاهی حاوی ۷۵ ماده فعال است که از آن بین می‌توان به ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی، قندها، لیگنین، سالیسیلیک اسیدها و آمینو اسیدها اشاره کرد.

کشاورزی از ویتامین‌های A، C و E با عنوان ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در گیاه آلوئه‌ورا نام برد و خاطرنشان کرد: در گیاه آلوئه‌ورا ترکیبات و مواد فراوانی وجود دارد که برای عملکرد صحیح سیستم‌های آنزیمی بدن مفید و لازم هستند.

او در توضیح روند انجام آزمایشات خود گفت: زخم روده بواسطه تزریق داخل کولونی اسید استیک القاء و سپس حیوانات به صورت خوراکی تحت درمان ۸ روزه با آلوئه‌ورا قرار داده شدند، که نتیجه آن بهبود قابل توجه کولیت(زخم روده) در حیوان بود.

وی تصریح کرد: عصاره آلوئه‌ورا تاثیرات قابل توجهی در ترمیم سوختگی، آسیب‌های جلدی، کاهش درد، محافظت در برابر اولسرهای معدوی و همچنین ویژگی‌های ضد التهابی و ضد دیابتی را دارا است.

در انجام این پروژه تحقیقاتی وجیهه علیخانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان همکار طرح، همکاری داشته و حمایت مالی این طرح را دانشگاه علوم پزشکی بجنورد متقبل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.