×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، قربان عباسی صبح امروز در یک نشست برنامه‎ریزی استان با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه گونه‎های نادر و منحصر به فرد گیاهی در گلستان وجود دارد باید نسبت به ثبت ملی آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه درخت سرخدار یک گونه کاملاً دارویی است، تصریح کرد: این گونه گیاهی که خاصیت دارویی بالایی دارد برای درمان سرطان استفاده می‎شود.

آمادگی فنی و حرفه‎ای گلستان برای آموزش در بخش گیاهان دارویی

سرپرست اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با بیان اینکه از ۸ هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی تعداد ۴۰۰ نوع آن در استان گلستان وجود دارد، گفت: استان گلستان به دلیل تنوع اقلیم و موقعیت آب و هوایی شرایط مساعدی برای رشد گونه‎های مختلف گیاهی دارد و این ویژگی سبب شده تا فروش گیاهان دارویی یکی از مشاغل استان شود.

ابوالفضل تیرانداز با تاکید بر اینکه فروشندگان گیاهان دارویی در گلستان ساماندهی نشده‎اند، بیان داشت: این اداره کل آمادگی دارد در بحث آموزش گیاهان دارویی برای علاقمندان این حوزه اقدام کند.

از بهمن امسال دانشجوی دکترا در طب سنتی پذیرش می‎شوند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست از یک خبر امیدوارکننده برای دانشجویان علاقمند به طب سنتی خبر داد و افزود: با پذیرش دانشجو در رشته تحصیلی طب سنتی در مقطع دکترا با ظرفیت پنج نفر موافقت شده است که اگر زیرساخت‎های آن برای ترم بهمن مهیا شود نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان جایگاه خوبی در زمینه ثبت داروهای گیاهی دارد، خاطرنشان کرد: مجموعه گیاهان دارویی ثبت شده این دانشگاه در مدت دو سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ قلم بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.