×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ گیاه شناسی ملی ایران در اجاره بخش خصوصی قرار دارد

میرزایی ندوشن در گفت وگو واحد مرکزی خبر ؛ با اشاره به این که مدیریت، نگهداری و مراقبت از باغ ملی گیاه شناسی در اختیار خودمان است، افزود: هزینه نگهداری از این باغ سالانه حدود ۴ میلیارد تومان است و از طرف دیگر مردم حق دارند از این باغ بازدید کنند که از ۳ ماه پیش با قراردادی ۱۰۰ صفحه ای به شرکت خصوصی اجراه داده شده است.

وی گفت: نگهبانان و متخصصان در باغ حضور و نظارت دارند تا لطمه ای به باغ وارد نشود.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها، مراتع، آبخیزداری درباره چگونگی خدمات دهی در این باغ به بازدید کنندگان افزود: بازدید کنندگان با استفاده از خودرو و با حضور یک راهنما از بخش های مختلف باغ ملی گیاه شناسی بازدید می کنند.

میرزایی ندوشن گفت: شرکت برای رفاه کامل بازدید کنندگان امکانات رفاهی را در این باغ ایجاد کرده و این امکانات با رعایت شرایط حساس باغ ایجاد شده و زیر نظر موسسه است.

وی افزود: گسترش فرهنگ گیاه شناسی و استفاده از طبیعت مهمترین هدف اجاره دادن این باغ به بخش خصوصی و باز کردن درهای این مکان به روی مردم است.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و رئیس باغ ملی گیاه شناسی افزود: از زمانی که باغ در اجاره بخش خصوصی قرار گرفته شرایط رسیدگی و نظافت آن بهتر شده است.

میرزایی ندوشن گفت: در قرارداد با این شرکت تاکید شده است، چنانچه کوچک ترین آسیبی به باغ وارد شود قرارداد لغو خواهد شد.

وی طرح اجاره دادن باغ به بخش خصوصی را نتیجه اصرار همه دستگاه های بالادستی دانست و افزود: تمام دستگاه ها اصرار داشتند که این باغ به بخش خصوصی اجاره داده شود تا هزینه های سنگین نگهداری را تامین کند.

رئیس باغ ملی گیاه شناسی گفت: اطمینان می دهم که اگر کوچک ترین نگرانی برای تخریب باغ داشتیم با بخش خصوصی قرارداد نمی بستیم.

میرزایی ندوشن افزود: صیانت از این باغ حق مردم است و مردم می توانند در بازدید از این باغ چگونگی تعامل با طبیعت را آموزش ببینند و با گونه های مختلف گیاهی و پرورش آنها آشنا شوند.

وی در باره برگزاری مجالس میهمانی در این باغ گفت: برگزاری مراسم عروسی در قرارداد نیست و تاکید شده است هر مراسمی باید با رعایت تمام ملاحظات برگزار شود تا آسیبی به باغ وارد نشود.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و رئیس موسسه باغ ملی گیاه شناسی افزود: بازدید کنندگان با همراهی مسوول تور از باغ بازدید می کنند و اجازه اقامت های طولانی در فضای باغ را ندارند.

باغ ملی گیاه شناسی در مجاورت بوستان چیتگر و در منطقه پیکان شهر آزاده راه تهران- کرج واقع است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.