×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، این جشنواره که از پنجشنبه چهارم آبان آغاز شده است و تا چهاردهم این ماه ادامه خواهد داشت با هدف ترویج و الگو سازی و در جهت توسعه فرهنگ استفاده از میوه های سالم و بهره گیری از آموزه های دینی در بهره گیری از این نعمت های خدادادی برگزار می شود.

در جشنواره میوه های قرآنی میوه های انار، انگور، انجیر، زیتون و خرما به عنوان میوه هایی که در قرآن به آن اشاره شده است، عرضه و در کنار آن کارگاه های آموزشی سلامتی، دینی و… نیز برای آشنایی علاقمندان برپا می شود.

در کارگاه های آموزشی که همزمان با جشنوراه برپا خواهد شد، آخرین یافته های علمی و انطباق آن با آموزه های قرآنی ارائه خواهد شد.

ترویج و الگوسازی در خصوص مصرف محصولات سالم، بومی و ارگانیک کشاورزی داخلی، آشنایی مردم با طعم واقعی میوه ، ارتقای توان اقتصادی و بازرگانی باغداران از طریق ارائه مستقیم تولیدات کشاورزی، برنامه ریزی برای حمایت از تولیدات ملی در بخش کشاورزی و آمادگی عوامل تولید برای حضور در بازارهای جهانی از مهمترین اهداف این جشنواره به شمار می رود.

همچنین با توجه به عرضه مستقیم محصولات، کاهش قیمت محصول ارائه شده به مصرف کنندگان از طریق حذف واسطه ها و دلالان عرضه محصولات کشاورزی از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود.

برگزاری سمینارهای علمی و تخصصی در خصوص کاشت، داشت و برداشت با حضور اساتید و صاحبنظران، برگزاری سمینارهای علمی در خصوص خواص میوه های قرآنی به تفکیک، برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص نحوه مصرف و فرآورده های انار و سایر میوه های قرآنی، برپایی کلاسهای آموزش آشپزی و شیرینی پزی با استفاده از میوه های قرآنی و فرآورده های آن، برگزاری مسابقات برای رده های مختلف سنی در جشنواره، اهدای جایزه های ویژه کودکان (قلک های اناری)، حضور گروههای نمایشی برای اجرای آیینهای سنتی استانهای مختلف و حضور دائمی متخصصان کشاورزی در تمام روزهای جشنواره جهت ارائه آخرین نتایج تحقیقات و یافته های علمی در خصوص خواص درمانی میوه های ارائه شده در جشنواره ، ویژگی میوه های هر منطقه ، چگونگی استفاده و مناسب ترین راه بهره گیری از خواص میوه ها از جمله برنامه هایی است که در طول برگزاری جشنواره ارائه خواهد شد. این جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای علاقمندان است.

محمدرضا شاه پسند مدیرکل دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی چندی پیش در نشست خبری از عرضه سه محصول انار، انجیر و زیتون ۱۰ درصد زیر قیمت بازار در این جشنواره خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.