×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، مهدی یوسفی صبح سه شنبه در نشست خبری همایش نقش تغذیه در سلامت و تناسب اندام اظهار کرد: مردم اگر استانداردها را در سبک زندگی رعایت کنند ۷۰ درصد از بیماریها بدون دارو برطرف می شود.

وی افزود: دانشکده طب سنتی مکمل مشهد در سال ۸۹ در شورای دانشگاه مصوب شد و تا کنون ۵ دوره دکترای تخصصی پذیرش کرده است.

قائم مقام دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از رسالت های دانشکده طب سنتی فرهنگ سازی برای گرایش مردم و معرفی طب سنتی است.

یوسفی گفت: در این راستا دانشکده سه همایش طب سنتی طب الرضا را برگزار کرده است که در سطح ملی نیز گسترش پیدا کرده است.

یوسفی گفت: از ۴ تیر ماه آیین نامه ای ابلاغ شده که ۳ گروه مجاز شناخته شده که در مسائل درمانی طب سنتی مداخله کنند اولین گروه متخصصان طب سنتی که فارغ التحصیل باشند و دومین گروه پزشکان عمومی که دوره های آموزشی را دیده باشند و همچنین پزشکان خانواده در فاز اول این دوره ها را خواهند گذراند.

وی تاکید کرد: افرادی که احساس می کنند در طب سنتی خبره هستند می توانند با مراجعه و دریافت مجوز ادعای خود را ثابت کنند و با داشتن صلاحیت اجازه فعالیت بگیرند.

وی افزود: عموم مردم و علاقمندان به طب سنتی نیاز به آموزش دارند و کارگروهی تحت این عنوان سازماندهی شده که در فرهنگسرا یا در محل دانشکده طب سنتی اجرا خواهد شد.

یوسفی با بیان اینکه از اصول ضروری در سلامت تغذیه است افزود: البته پیشگیری تنها مرتبط با تغذیه نیست اما مهمترین موضوع در سلامت و اصول طب سنتی تغذیه است.

همایش تغذیه در سلامت از دیدگاه طب سنتی برگزار می شود

وی از برگزاری همایش نقش تغذیه در سلامت و تناسب اندام ( چاقی و لاغری ) از دیدگاه طب سنتی در مشهد خبر داد و گفت: در این همایش اصرار بر سبک زندگی در سلامت و بهداشت جامعه و در رابطه با تغذیه سخنرانی خواهیم داشت.

قائم مقام دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مسئولان دانشکده طب سنتی بحث تغذیه را محدود به همایش نمی دانند و در نظر دارند برای خانم های خانه دار به صورت عملی آموزش داشته باشند تا در زندگی شان بهره ببرند.

یوسفی یادآور شد: همایش طب سنتی در دو روز در صبح و بعد ازظهر برگزار می شود که در نوبت صبح مخاطبین جامعه پزشکی ، پزشکان عمومی، متخصصان، داروسازان، رشته های پیراپزشکی، پرستاری ، مامایی، بهداشت ،هستند و در ۴ گروه امتیاز باز آموزی دارد.

وی افزود: در نوبت بعد ازظهر در همایش مباحث برای عامه مردم و مطالب کاملا کاربردی ارائه می شود؛ این همایش در بعدازظهر در ساعت ۵ آغاز شده و محل برگزاری در سالن رازی دانشکده بهداشت علوم پزشکی خواهد بود.

قائم مقام دانشکده طب سنتی مشهد با بیان اینکه در برگزاری این همایش دانشکده بهداشت مشهد، شهرداری مشهد و اتحادیه گیاهان دارویی همکاری داشته اند. افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر سبک زندگی در این همایش به نقش برجسته سبک زندگی در سلامت جامعه و لزوم بازگشت به فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید می شود.

وی بیان کرد: خانم دکتر نجات بخش و دکتر اصفهانی و همچنین معاون طب سنتی وزارت بهداشت از مهمانان و سخنرانان این همایش هستند.

وی در خصوص علت برگزاری همایش با عنوان چاقی و لاغری گفت: بررسی علل چاقی یکی از نیازهای جامعه است و ۶۰ در صد جامعه از افزایش وزن و چاقی رنج می برند و ۴۰ درصد مردم مبتلا هستند.

یوسفی گفت: چاقی ام الامراض است و به عنوان مثال اگر کسی ۱۰ درصد از وزن خود را کم کند ۵۰ درصد از دردهای آرتروزی او کاسته خواهد شد.

در صدا وسیما نمی شود نسخه پیچید

وی بر آموزش سبک زندگی به عموم مردم از طریق حضوری و تشکیل کارگاه ها تاکید کرد و گفت: برای مداوای یک بیمار متخصص طب سنتی باید بیمار را معاینه کند و با توجه به شرایط سنی و علائم بالینی نسخه پیچید و نسخه پیچیدن برای مردم از طریق صدا وسیما و تلفنی درست و قابل تایید نیست.

وی گفت: نسخه ۲۰۰ سال پیش را نمی توان برای مردم پیچید و نوع بیماریها و رده سنی آنها امروز متفاوت از زمان قدیم است و اصول طب سنتی نیز با توجه به نیاز امروز جامعه باید با تایید علمی به کار گرفته شود تا اثرات آن مثبت باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.