×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، اسکندری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: برای تسکین دردهای عضلانی چای بابونه یکی از گزینه‌های موثر در درمان افرادی است که درمان با گیاهان دارویی را ترجیح داده و یا نسبت به داروهای شیمیایی حساسیت دارند.

وی گفت: بابونه گیاهی یک‌ ساله، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا۴۰ سانتیمتر است که به صورت خودرو در مزارع و کنار جاده‌ها می‌روید.

اسکندری گفت: این گیاه در شهرستان‌های کلیبر، ورزقان، شبستر، میانه، جلفا، مرند و اهر یافت شده و با توسعه کشت آن قابلیت سوددهی قابل توجه در مدت زمان کم برای بهره‌بردار را فراهم می‌سازد زیرا براساس تحقیقات انجام گرفته به عنوان گیاهی مفیا و با خواص دارویی مهم و موثر محسوب می‌شود.

وی، محل رویش این گیاه را استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، فارس، نورآباد ممسنی، داراب و جهرم، لرستان و خوزستان، اطراف تهران و دماوند ذکر کرده و افزود: بعضی از گونه‌های دیگر بابونه در نواحی مختلف اروپا ‌روییده و امروزه در صنعت لوازم آرایشی بهداشتی آن را به تنهایی یا همراه با گیاهان دیگری از قبیل اکلیل کوهی، خلنگ و بنفشه در تولید شامپو و کرم‌های نرم‌کننده به کار می‌گیرند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، یکی از مهم‌ترین خواص بابونه را به استفاده سنتی این گیاه به عنوان محصولات دارویی، درمانی و غذایی اشاره و اضافه کرد: متخصصان بهداشت و درمان و همچنین مسئولان صنایع باید نسبت به تهیه و تولید موثر این گیاه اهتمام ورزند.

وی افزود: این گیاه مفید به صورت خودرو در مناطق مختلف استان یافت شده و در صورت تکثیر و تولید صنعتی می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی را برای بهره‌برداران به همراه داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.