×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضدالتهاب‌های طبیعی

از ضد التهاب‌های طبیعی می‌توان برای درمان عفونت‌های ادراری، بیماری‌های تنفسی، مشکلات دستگاه گوارش و مفاصل و غیره استفاده کرد. در واقع می‌توان به جای مصرف آسپرین و یا کورتیزون‌ها به این گیاهان طبیعی اعتماد کرد. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها با ما همراه باشید.

دانه‌ی زیره‌ی سیاه
گیاه زیره‌ی سیاه در مشرق زمین و اروپای مرکزی کشت می‌شود به خاطر این که دانه‌های آن یک آنتی‌هیستامین طبیعی است. در فروشگاه‌های ارائه کننده محصولات ارگانیک و همچنین عطاری‌ها می‌توانید دانه‌ی زیره‌ی سیاه را خریداری کنید. می‌توانید از این دانه ها برای درمان مشکلات مجاری تنفسی مانند تب یونجه، حساسیت به گرد و غبار، آسم آلرژیک و همچنین برای بهبود مشکلاتی مانند صرع و میگرن استفاده کرد.
روش مصرف: هر روز سه مرتبه ۱۰ تا ۳۰ تنتور زیره‌ی سیاه را در آب حل و میل کنید.

موم عسل
موم عسل خواص ضد التهابی، ضدمیکروبی، التیام بخشی و آنتی‌اکسیدانی دارد. می‌توان از موم برای رفع مشکلات مجاری تنفسی (مانند زکام، سینوزیت، عفونت گوش، ورم حلق، ورم نای)، مشکلات لوله‌ی گوارش (ورم لثه، آفت، دندان درد، التهاب روده) مشکلات مجاری ادرار (ورم مثانه، پروستاتیت، اورتریت) مشکلات پوستی (دمل، آبسه، سوختگی، زخم، اگزما، کهیر) استفاده کرد.
روش مصرف: روزانه سه مرتبه بین غذا یک گرم موم بجوید. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید. پماد موم عسل را نیز هر روز ۳ تا ۴ مرتبه روی نقاط آسیب دیده‌ی پوست بمالید.

برگ‌های ریحان
می‌توان از برگ‌های ریحان به عنوان یک داروی ضد التهابی استفاده کرد. برگ‌های ریحان حاوی ترکیباتی است که فعالیت عوامل التهاب‌زا را متوقف یا مهار می‌کند. برگ‌های ریحان برای درمان مشکلات لوله‌ی گوارش (ورم معده، سوزش معده، التهاب روده)، مشکلات مجاری ادرار (ورم مثانه، پروستاتیت)، مشکلات مفاصل (آرتریت، تاندینیت) مفید است.
روش مصرف: ۳ تا ۴ برگ تازه‌ی ریحان را به مدت ۱۰ دقیقه در یک فنجان آب گرم بجوشانید و میل کنید. توجه داشته باشید که برگ‌های خشک شده‌ی ریحان خواص خود را از دست می‌دهند.

برگ‌های انگور فرنگی
انگور فرنگی یک گیاه ضد التهاب است به خاطر این که باعث می‌شود بدن هورمون‌های ضد التهابی ترشح کند. این هورمون‌ها به خانواده‌ی کورتیزون تعلق دارند. از قرن‌ها پیش اطبا برای تسکین و درمان روماتیسم از برگ‌های انگور فرنگی استفاده کرده‌اند. برگ‌های انگور فرنگی در درمان مشکلات مجاری تنفسی (تب یونجه، حساسیت به گرد و غبار، آسم آلرژیک)، مشکلات مجاری ادرار، التهاب‌های عمومی بدن و غیره موثر است.
روش مصرف: هر روز سه مرتبه قبل از غذا ۳۰ تا ۵۰ قطره تنتور انگور فرنگی را در آب حل کرده و میل کنید. دم نوش این گیاه برای درمان روماتیسم و مجاری ادراری مفید است. برای این کار ۱۰ گرم برگ خشک شده‌ی انگور فرنگی را در ۲.۵ دسی لیتر آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. هر روز دو تا ۳ فنجان از این جوشانده را میل کنید.

افشره‌ی خوراکی (روغن گیاهی) اسطوخودوس
اسطوخودوس خواص بی‌شماری دارد. این گیاه خواص ضد التهابی قوی دارد. می‌توان از این گیاه برای درمان مشکلات پوستی (آکنه، سوختگی، آفتاب‌زدگی، ترک، نیش حشرات، کهیر و غیره)، مشکلات مجاری تنفسی (برونشیت، آسم، سرفه و غیره)، مشکلات گوارشی (اسهال) و دردهای عضلانی، مفاصل، دندان درد، ورم گوش، ورم مثانه و غیره استفاده کرد.
روش مصرف: می‌توانید روزانه ۳ مرتبه ۳ تا ۵ قطره افشره‌ی خوراکی را با مقداری عسل مخلوط کرده و میل کنید. برای رفع مشکلات پوستی و مصرف خارجی می‌توانید روزانه ۳ مرتبه، ۱ تا ۱۵ قطره افشره‌ی خوراکی را روی پوست مالیده و به آرامی ماساژ دهید تا وارد بافت‌های پوستی شود. همچنین می‌توانید برای رفع دردهای عضلانی ۱۵ تا ۲۰ قطره را در آب وان بریزید.

پودر زردچوبه
ریشه‌ی زردچوبه خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌ای دارد. نتایج پژوهش‌ها نشان داده است زردچوبه به اندازه‌ی داروهای ضد آرتریت موثر است. پودر زردچوبه برای درمان مشکلات دستگاه گوارشی (ورم معده، روده‌ی تحریک پذیر، کولیت و غیره)، دردهای مفاصل (روماتیسم، آرتریت، آرتروز)، مشکلات پوستی (اگزما، قرمزی پوست و ورم انگشت‌ها و غیره) موثر است.
روش مصرف: برای هر فنجان آب ۱ تا ۱.۵ گرم پودر زردچوبه ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. هر روز یک تا سه فنجان از این جوشانده میل کنید. می‌توانید روزانه دو تا سه مرتبه به اندازه‌ی ۵ تا ۲۰ قطره تنتور را در آب ریخته و میل کنید. برای مصرف خارجی می‌توانید از پودر زردچوبه کمپرس درست کرده و روی پوست بگذارید.

اکالیپتوس لیمویی
اکالیپتوس یک گیاه استرالیایی است و ترکیبات لیمویی موجود در برگ شاخه های قدیمی به این گیاه خواص ضد التهابی و مسکنی می‌دهد. این گیاه برای درمان مشکلات مفاصل (آرتروز، نقرس و غیره)، سیاتیک، زونا، مشکلات عضلانی، مشکلات عروقی، مشکلات پوستی مانند اگزما، قارچ‌های پوستی، نیش حشرات و غیره موثر است.
روش مصرف: روزانه سه مرتبه، سه تا پنج قطره افشره‌ی خوراکی اکالیپتوس لیمویی را در مقدار کمی عسل حل کرده و میل کنید. برای درمان مشکلات پوستی ۱۰ قطره از این افشره‌ی خوراکی را با یک قاشق چای‌خوری روغن آفتابگردان مخلوط کرده و روی نقاط پوستی مورد نظر بمالید. روزانه سه تا چهار مرتبه این کار را تکرار کنید تا مشکل برطرف شود. مدت زمان استفاده از این روش حداکثر ۲۱ روز است.

امگا ۳ ها
امگا ۳ ها ضد التهاب‌های طبیعی هستند. برای همین اگر از مشکل التهاب‌های مزمن مانند درد مفاصل رنج می‌برید می‌توانید به این اسیدهای چرب اعتماد کنید. متأسفانه بدن ما نمی‌تواند امگا ۳ تولید کند و برای همین باید آن‌ها را از طریق مصرف مواد غذایی جذب کنیم.

منابع امگا ۳ ها: دانه‌ی کتان، کلزا، گردو، جوانه‌ی گندم، سویا، شاهدانه، ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی ماکرو، ماهی کولی و ماهی ساردین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

یک رژیم غذایی ضدالتهاب
پروتئین‌ها: ماهی‌های چرب، تخم مرغ، حبوبات
گلوسیدها: برنج کامل، پاستاهای تهیه شده از آرد کامل، سیب زمینی
چربی‌ها: روغن کلزا و روغن دانه‌ی کتان، بادام، گردو، دانه‌ی کتان
سبزیجات: همه‌ی سبزیجات به خصوص سبزیجات برگ دار
میوه: همه‌ی میوه به دلخواه خودتان.

 

 

منبع:تبیان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.