×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خبرگزاري فارس: عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني،

 صنايع، معادن و كشاورزي استان كرمان گفت: با

توجه به ظرفيت هاي فراوان در زمينه گياهان دارويي

در استان كرمان، انجمن گياهان دارويي تشكيل مي

شود.


خبرگزاري فارس: انجمن گياهان دارويي در كرمان تشكيل مي شود

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان كرمان، مهدي ايراني كرماني در نشست كميسيون كشاورزي از راه اندازي انجمن گياهان دارويي خبر داد.

وي با اشاره به تشكيل كار گروه توسعه كشاورزي استان و اختصاص ۳۵۰ ميليارد تومان بودجه براي اين كار گروه افزود: هيچ نماينده اي از بخش خصوصي در اين كار گروه حضور ندارد.

ايراني كرماني كرمان را استاني مناسب و با ظرفيت هاي فراوان در زمينه گياهان دارويي عنوان كرد و گفت: خشكي هوا و ارتفاع از سطح دريا سبب شده است كه زمينه توسعه پرورش گياهان دارويي در كرمان فراهم آيد، از اين رو درصدد تشكيل انجمن گياهان دارويي هستيم.

وي با بيان اينكه وجود يك چهارم باغ هاي كشور در كرمان سبب مي شود، سموم و آفات از اهميت ويژه اي برخوردار شوند، تصريح كرد: بايد كميته اي با عنوان سموم و آفات در كميسيون كشاورزي تشكيل شود.

سرپرست شركت شهرك هاي صنعتي استان كرمان درآمد استان كرمان از محل توليد خرما و پسته را ۲ هزار ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: اين درآمد كمتر نصيب كرمان مي شود و آثارش در اين استان به چشم نمي آيد.

حميد قاسم نژاد افزود: همه ساله در فصل برداشت اين محصول شاهد حضور افراد غيربومي و خريد و عرضه اين محصولات توسط آنها هستيم.

وي عنوان كرد: از اين رو بر آن شديم تا شهرك هاي صنعتي تخصصي پسته و خرما را در كرمان ايجاد كنيم و تمام اقدامات در مورد فرآوري و عرضه اين محصولات در استان انجام شود.

قاسم نژاد با اشاره به اينكه شهرك صنعتي تخصصي پسته در رفسنجان كلنگ زني شده است، افزود: شهرك تخصصي خرما نيز در بم ايجاد مي شود.

سرپرست شركت شهرك هاي صنعتي استان كرمان با بيان اينكه واگذاري واحدهاي اين شركت به فعالان اين محصول در همه زمينه ها صورت مي گيرد، تصريح كرد: همچنين بورس كالاي اين دو محصول نيز در اين شهرك ها راه اندازي مي شود.

در ادامه اين نشست كميسيون هاي تخصصي كميسيون كشاورزي از جمله كميته دام و طيور، كميته زراعت و كميته خدمات و صنايع تبديلي به بيان اهم فعاليت هاي انجام شده پرداختند.

در پايان اين نشست مقرر شد، كار گروهي از متخصصان، علاقمندان و فعالان در مورد واگذاري زمين در شهرك هاي تخصصي پسته و خرما به متقاضيان واجدالشرايط و تاييد توانمندي هاي متقاضيان تشكيل شود.

همچنين بررسي چگونگي تشكيل انجمن گياهان دارويي در اين نشست مصوب شد.

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی،


 صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: با


توجه به ظرفیت های فراوان در زمینه گیاهان دارویی


در استان کرمان، انجمن گیاهان دارویی تشکیل می


شود.



خبرگزاری فارس: انجمن گیاهان دارویی در کرمان تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، مهدی ایرانی کرمانی در نشست کمیسیون کشاورزی از راه اندازی انجمن گیاهان دارویی خبر داد.


وی با اشاره به تشکیل کار گروه توسعه کشاورزی استان و اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای این کار گروه افزود: هیچ نماینده ای از بخش خصوصی در این کار گروه حضور ندارد.


ایرانی کرمانی کرمان را استانی مناسب و با ظرفیت های فراوان در زمینه گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: خشکی هوا و ارتفاع از سطح دریا سبب شده است که زمینه توسعه پرورش گیاهان دارویی در کرمان فراهم آید، از این رو درصدد تشکیل انجمن گیاهان دارویی هستیم.


وی با بیان اینکه وجود یک چهارم باغ های کشور در کرمان سبب می شود، سموم و آفات از اهمیت ویژه ای برخوردار شوند، تصریح کرد: باید کمیته ای با عنوان سموم و آفات در کمیسیون کشاورزی تشکیل شود.


سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان درآمد استان کرمان از محل تولید خرما و پسته را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این درآمد کمتر نصیب کرمان می شود و آثارش در این استان به چشم نمی آید.


حمید قاسم نژاد افزود: همه ساله در فصل برداشت این محصول شاهد حضور افراد غیربومی و خرید و عرضه این محصولات توسط آنها هستیم.


وی عنوان کرد: از این رو بر آن شدیم تا شهرک های صنعتی تخصصی پسته و خرما را در کرمان ایجاد کنیم و تمام اقدامات در مورد فرآوری و عرضه این محصولات در استان انجام شود.


قاسم نژاد با اشاره به اینکه شهرک صنعتی تخصصی پسته در رفسنجان کلنگ زنی شده است، افزود: شهرک تخصصی خرما نیز در بم ایجاد می شود.


سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه واگذاری واحدهای این شرکت به فعالان این محصول در همه زمینه ها صورت می گیرد، تصریح کرد: همچنین بورس کالای این دو محصول نیز در این شهرک ها راه اندازی می شود.


در ادامه این نشست کمیسیون های تخصصی کمیسیون کشاورزی از جمله کمیته دام و طیور، کمیته زراعت و کمیته خدمات و صنایع تبدیلی به بیان اهم فعالیت های انجام شده پرداختند.


در پایان این نشست مقرر شد، کار گروهی از متخصصان، علاقمندان و فعالان در مورد واگذاری زمین در شهرک های تخصصی پسته و خرما به متقاضیان واجدالشرایط و تایید توانمندی های متقاضیان تشکیل شود.


همچنین بررسی چگونگی تشکیل انجمن گیاهان دارویی در این نشست مصوب شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.