×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معرفی گیاه دارویی گالگا از محصولات شرکت دارویی زرد بند و آشنایی با خواص و نحوه مصرف وهمچنین مکانیسم اثر آن

پودر گیاه دارویی گالگا

Goat’s Rue powder ZB

کاهش دهنده قند خون

 

گیاه گالگا یکی از گیاهان دارویی است که در طـب سنـتی اروپـا برای درمـان دیابـت مـورد استفاده قـرار می گرفته اسـت. نام علمی این گیاه از دو واژه “Gala” به معنای شیر و “Ageiin” به معنای تولید گرفته شده که به مفهوم تولید کننده شیر است. گیاه گالگا در دهـه های ۱۹۲۰ و ۱۹۸۰ نیز در ساخت چند داروی ضد دیابت در آلمان به کار رفته است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اثر این گیاه درکاهش قند خون به اثبات رسیده است. اثر درمانی گیاه گالگا به دلیــل حضور گوانیدین های (Guanidine) موجود در برگهای آن، از جمله ترکیب “گالگین” (galegine) می باشد. این ترکیب مبنای تولید چـنـد داروی ضـد دیابـت از جمـله متفورمیـن و فن فورمـین بوده که از داروهـای مهـم ضـد دیابــت (بـا ساختمـان بی گـوانیدیـن) می باشنـد. گیاه گالگـا در بسیاری از کشورهـا در تولید داروهـای مـدر و شیر افـزا نیز مورد استفاده قـرار می گیرد. گالگا همچنین سوخت و ساز لیپید و چربـی را افزایش می دهد و از ایـن رو باعث کـاهش وزن می گردد. خواص این گیاه در کاهش هم زمان قند خون و چربی و تاثیرات آن در کاهش وزن موجب گردیده که از آن در فرمولاسیون مکمل های ضد پیری Anti Aging” استفاده گردد.

این پودر از گیاه گالگا   Galega officinalis تهیه شده است. گالگا بومی کشور ایران نبوده و برای اولین بار توسط زنده یاد دکتر رضا امیدبیگی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دارویی زردبند به کشور وارد شده و اکنون در سطح وسیع در مزارع شرکت دارویی زردبند کشت و فرآوری می­گردد.

 

مورد مصرف

·        مصرف پودر گالگا به عنوان گیاه دارویی موثر در کاهش قند خون به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می شود.

 

مکانیسم اثر

·        مواد موثره موجود در پودر گالگا اثر انسولیـن را در بدن تقویـت نمـوده و با افزایـش ورود قند به ســلولها موجــب کاهش قند خون می شود.

·        ترکیبات موجود در این گیاه با جلوگیری از جذب قند روده و همچنین جلوگیری از روند ساخت بیوشیمیایی قند در بدن (گلوکونئوژنز) موجب کاهش قند خون می شوند.

 

 

مقدار و نحوه مصرف

·        پودر گیاه گالگا را روزانه ۳ مرتبه و هر بار یک ساشه با ماست یا یک لیوان آبمیوه مخلوط نموده و میل نمایید.

·        (توجه: چنانچه این پودر را به منظور کاهش وزن مصرف می نمایید، یک پیمانه در روز کافی خواهد بود.)

 

دوره مصرف

مصرف پودرگالگا دوره مشخصی نداشته و تا زمان تنظیم قند خون میتوانید مصرف فرآورده را ادامه دهید.

 

موارد منع مصرف

از مصرف این فرآورده در زمان بارداری خودداری نمایید.

 

نکات قابل توصیه

·        در صورت رعایت میزان توصیه شده، هیچگونه عارضه جانبی گزارش نشده است.

·        مصرف پودر گیاه گالگا در افرادی که به دیابت “نوع دوم” مبتلا بوده و میزان قند خون آنها در روند درمان با استفاده از داروهای شیمیایی خوراکی کنترل می گردد (انسولین بصورت تزریقی استفاده نمی کنند)، می تواند به عنوان مکمل سبب کاهش قـند خون شود. این افراد باید هـمزمان با مصرف این پـودر گیـاهی به درمـان خـود با داروهای شیـمیایی ادامـه داده و به مـرور که از این پـودر استـفاده می کنند، می توانـند با مشورت پزشک از مـیزان مصـرف داروهای شیمیایی خود بکاهند. مصرف پودر گیاه گالگا در این افراد بعضاً منجر به درمان قطعی دیابت می گردد.

·        مصرف پودر گیاه گالگا در افرادی که به دیابت “نوع یک” مبتلا بوده و در روند درمان علاوه بر مصرف داروهای شیمیایی خوراکی، انسولین نیز تزریق می­نمایند، می تواند موجب کاهش قند خون شود. این افراد به مرور که از پودر استفاده می کنند، می­توانند با مشورت پزشک از میزان تزریق انسولین کـاسته و دوزاژ تزریـق انسـولیـن را تنظـیم نمایـنـد. مصـرف ایـن پـودر در ایـن افـراد می بایست بصورت مداوم و مستمر ادامه یابد.

·        استفاده از افشره خوراکی دارچین (محصول شرکت دارویی زردبند) همزمـان با مصرف پودر گالگا می تواند موجب تسریع در حصول نتیجه مطلوب (کاهش قند خون) گردد.

·        دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

 

شرایط نگهداری

در جای خشک و تاریک و در دمای محیط (کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد) نگهداری شود.

 

منابع

 

Murray, L., Lagow, B., 2004. PDR for Herbal Medicines, 3rd ed. Montvale, NJ: Thomson PDR. 752-753.

۲-Palit, P., Furman B. L., and Gray A. I., 1998. Novel weight reducing activity of ethanol-water extracts of Galega officinalis, Journal of pharmacy and pharmacology. 80.

 

محصول شرکت دارویی زردبند

 




طبقه بندی:
دارو های گیاهی
، 
گیاهان دارویی
، 

برچسب ها:
گیاه دارویی گالگا،
قند خون،
Galega officinalis،
galegine،
مکانیسم اثر،
خواص دارویی،
کاهنده فشار خون،
لاغری،
مقدار و نحوه مصرف،
کاهش دهنده قند خون،
گیاهان دارویی،
کاهنده قند خون،
گالگا،

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.