×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روغن نارگیل معجزه ای برای پوست

روغن نارگیل

به نقل از دیلی میل روغن نارگیل نه تنها برای افراد دارای پوست خشک و حساس مناسب است بلکه می تواند حتی برای درمان آکنه هم مورد استفاده قرار گیرد.اگر به درستی از روغن نارگیل و از نوع مرغوب آن استفاده کنید، ظرف مدت کوتاهی شاهد اثرات منحصر بفرد آن بر پوست خود خواهید بود.

روغن نارگیل دارای خواص شگفت انگیزی برای سلامت بدن است، بویژه اثرات ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی آن می تواند عوامل عفونی زا درون آکنه صورت را بزداید و التهاب پوست را از بین ببرد. از این روغن همچنین برای پخت و پز نیز استفاده می شود و خوردن آن برای دستگاه گوارش مفید است.

 

برای استفاده از روغن نارگیل در درمان آکنه تنها کافی است با دست تمیز مقداری از آن را بر روی جوش های صورت قرار دهید. برای اثرگذاری بیشتر، پیش از تماس با سطح پوست آن را بر کف دست‌ها ریخته مقداری صبر کنید تا با حرارت بدن گرم شود. روغن نارگیل به سرعت توسط پوست جذب می شود بدون آنکه  برروی صورت باقی بماند و حتی می تواند آثار جای جوش را هم به تدریج از بین ببرد.

 

علاوه بر استفاده از روغن نارگیل به تنهایی، شما می توانید از آن به همراه سایر روغن های گیاهی مثل روغن درخت چای، جوجوبا یا زیره سیاه  استفاده کنید و مخلوط آنها را بر مواضع آسیب دیده صورت خود قرار دهید.

 

برای درمان جای جوش هم می توانید از ترکیب روغن نارگیل و روغن گیاهانی چون رزماری، تخم کتان و مریم رشتی استفاده کنید.

 

افرادی که پوست خشک دارند نیز می توانند با ترکیب  مقداری عسل، عصاره آلوئه ورا و نیز رو غن نارگیل ماسکی استثنایی برای صورت خود درست کنند و با پوشش دادن کل چهره توسط ماسک به مدت ۲۰ دقیقه و آنگاه شستن صورت با آب گرم شاهد اثرات مفید آن در کوتاه مدت بر روی پوست صورت خود باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.