×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برداشت گیاه آنغوزه در شهرستان مهریز ممنوع شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، علی زارع سروی  با اشاره اینکه شهرستان مهریز از قطب های اصلی رویش آنغوزه استان محسوب می گردد اضافه کرد: در سال گذشته به دلیل تراکم و زادآوری مناسب در سطح مراتع ، مجوز بهره برداری از آنغوزه پس از تعیین بهره برداران صادر شد .

وی ادامه داد: این اقدام امسال به دلیل تراکم پایین ، جلوگیری از انقراض نسل این طلای کویر و کمک به احیای مراتع و جایگزین شدن پوشش مناسب ، بهره برداری از این گیاه دارویی ، صنعتی در سطح مهریز ممنوع می باشد .

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز اظهار داشت: گیاه آنغوزه یکی از محصولات فرعی مراتع مهریز می باشد که بهره برداری از آن فقط با اخذ مجوز و تعیین بهره بردار از سوی اداره منابع طبیعی امکان پذیر است .

زارع سروی گفت: طبق مقررات برداشت هرگونه گیاه آنغوزه فاقد مجوز در سطح شهرستان و مراتع بخش مرکزی مهریز غیر قانونی و جرم محسوب می گردد و دارای پیگرد قانونی است .

وی از عموم مردم و کشاورزان ساکن در مناطق روستایی مهریز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیرقانونی از این گیاه مراتب را جهت نظارت و بررسی موضوع و برخورد با متخلفان به اداره منابع طبیعی اعلام کنند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.