×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداختن به طب سنتی و مکمل یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر محمود خدادوست که در گردهمایی معاونان بهداشتی دانشگاه‌های سراسر کشور سخن می‌گفت، در ادامه افزود: سازمان جهانی بهداشت از حدود ۳۰ سال قبل برای عملی کردن شعار بهداشت برای همه تا سال ۲۰۱۲، بحث طب سنتی و مکمل را مطرح کرد.

 

وی علت ادامه اتخاذ این رویکرد را محروم بودن ۸۰ درصد مردم از خدمات پزشکی و نبود رضایت از درمان‌های طب نوین در میان مردم به ویژه در مورد بیماری‌های مزمن و همچنین عوارض داروهای شیمیایی عنوان کرد.

 

خدادوست به نظر مثبت سازمان جهانی بهداشت درباره احیای طب سنتی اشاره کرد و افزود: داروهای طب سنتی در ۶۰ درصد کشورهای جهان استفاده داشته و در نظام دارویی و سلامت آنها تأثیرات عمیق داشته است.

 

وی در بحث استفاده از گیاهان دارویی، نظر سازمان جهانی بهداشت را تدوین ضوابط و دستورالعمل‌هایی برای استفاده از این گیاهان دانست تابه این وسیله، به یک گیاه دارویی زمانی مجوز تولید داده شود که در دو تا سه نسل در منابع معتبر طب سنتی هر کشور مطرح شده و موارد درمانی آن تائید شده و عارضه‌ای نیز در آن مشاهده نشده باشد.

 

معاون طب سنتی وزیر بهداشت به نگرانی سازمان جهانی بهداشت درباره تصورات رایج در میان مردم درباره بی‌خطر بودن درمان با گیاهان دارویی اشاره و آن را باعث استفاده نادرست از این داروها دانست.

 

وی در این زمینه به موارد مشکوک و تقلبی در گیاهان دارویی و همچنین آسیب‌های غیرعمدی توسط برخی درمانگران بی‌تجربه اشاره کرد و بر لزوم تدوین دستورالعمل‌ها و قوانینی در حوزه طب سنتی و مکمل تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.